העלייה בתוחלת החיים מהווה סיכון לעתיד הפנסיוני?

בדיון בנושא "המהפכה הדמוגרפית" שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 , יעלו לדיון שאלות אלו ואחרות

לאחרונה אנו עדים לשינוי דמוגרפי בישראל - תוחלת החיים עלתה ואיתה עולות שאלות בדבר העתיד הפנסיוני של אזרחי המדינה. האם הפנסיה בסיכון, ומה ההשפעה הישירה על חברות הביטוח?

האם השינויים הדמוגרפיים העוברים על העולם ובעיקר התארכות תוחלת החיים, מסכנים את העתיד הפנסיוני של הציבור הרחב? בדיון בנושא "המהפכה הדמוגרפית" שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 , יעלו לדיון שאלות אלו ואחרות, כגון כיצד להיערך ולחסוך מספיק לקראת גיל הפרישה ולהיערך לשנים ארוכות יותר של שנים בתקופת הגמלאות? מה תפקידם של הרגולטורים והגופים המוסדיים בהבטחת הכנסה פנסיונית מספקת? האם שיעורי החיסכון ואופיו בישראל מתאימים לאתגר שעומד בפנינו?

במושב ישתתפו פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, פנסיה וחיסכון במשרד האוצר, שידבר על תפיסות בניהול השקעות; חגי בדש, מנכ"ל פסגות בית השקעות; אדוארד יו, כלכלן מקרו המתמקצע בתיאורית צמיחה ופריון עם דגש על דמוגרפיה; ויהודה בן אסיאג, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה. את הדיון ינחה כתב הביטוח ושוק ההון של "גלובס", רון שטיין.

***

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל, המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה בארץ ובעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012:

http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=376