מבקר המדינה נערך לגיבוש דוח על רשות השידור

זאת לאור מספר תלונות גבוה במיוחד שהגיע ללשכת המבקר, הנוגעות להתנהלות ברשות, למינויים, לדרכי קבלת ההחלטות ולהוצאות הכספים

מבקר המדינה נערך בימים אלה לגיבוש דוח ביקורת על רשות השידור. ל"גלובס" נודע כי אנשיו של מבקר המדינה, יוסף שפירא, הגיעו בשבוע שעבר אל בניין הרשות והחלו בפגישות עם בכירים ועובדים נוספים וביקשו לידיהם מסמכים ראשונים.

מדובר בשלב איסוף מידע ראשוני, לאחר שהמבקר החליט לפתוח בהליך ביקורת ספציפי על רשות השידור, לאור מספר תלונות גבוה במיוחד שהגיע ללשכתו. התלונות עוסקות בהתנהלות ברשות, במינויים, בדרכי קבלת ההחלטות ובהוצאות הכספים.

בשלב זה עדיין לא ברור במה בדיוק תעסוק הביקורת, והנושא צפוי להיקבע לאור הממצאים של שלב האיסוף.

רשות השידור היא אחד הנושאים המרכזיים בעבודתם של מבקרי המדינה לדורותיהם. בצל ביקורת חמורה של המבקר בעבר, הודח מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל.

גם ממנכ"לים שבאו אחרי בראל לא נחסכה ביקורת. האחרון שבהם, המנכ"ל הקודם מוטי שקלאר, שעמד במרכז הדוח האחרון על הרשות, ערב עזיבתו את התפקיד. מוסד מבקר המדינה מילא תפקיד משמעותי גם בגיבוש הרפורמה ברשות.

בדוחותיו במהלך השנים ביקר המבקר את שיטות תשלומי השכר ברשות, המונהגות על-פי הסכמי שכר בעייתיים, את העובדה שבניגוד לשאר השירות הציבורי העובדים אינם מחתימים שעון נוכחות, ונמתחה ביקורת מרובה על מינוי מקורבים.

ממשרד המבקר נמסר: "במסגרת היערכות למטלות ביקורת ברשות השידור, על-פי שגרת העבודה המקובלת במשרד מבקר המדינה, צוות ממשרד המבקר אכן היה ברשות השידור".

ברשות השידור סירבו להגיב.