המלצות הזהב: 4 מניות שעשויות לזנק עד 47%

באתר הכלכלי Stock Pickr ערכו רשימה של 4 מניות שצפויות לפרסם דוחות חיוביים ולחולל שורט סקוויז עצום שעשוי לספק נקודת כניסה לסוחרי הלונג

סוחרי השורט מאוד לא אוהבים להיתפס עם המכנסיים למטה כאשר המניה בה הם משקיעים מדווחת על אירוע חיובי כגון דוחות רבעונייים שהפתיעו לטובה. כאשר אירוע כזה קורה, סוחרי השורט בורחים בהמוניהם תוך שהם מפעילים את פקודת עצירת ההפסד (סטופ לוס) ולמעשה מגבירים את מהלך העליות של המניה. (משום שהם מכסים את ההשקעה ע"י קניית המניה)

בריחת השורטיסטים מכונה "שורט סקוויז", ומספקת הזדמנות למשקיעים רבים להיכנס לאותה מניה עם שיעורי יתרות שורט גבוהים וסיכוי לדוחות חיוביוביים שיבריחו את השורטיסים, שגם המנוסים שביניהם יודעים שלא כדאי להישאר בפוזיציית שורט במניה מסוימת כאשר היא מדווחת על אירוע חיובי.

לכן, באתר הכלכלי הפופולרי Stock Pickr, החליטו לערוך רשימה של מניות עם שיעור יתרות שורט גבוה וצפי לדוחות חיוביים שעשויים להבריח את השורטיסים ולספק הזדמנות כניסה למשקיעי הלונג.

1. Francesca's (סימול: FRAN) - חברה המפעילה רשת של בוטיקים בארה"ב ודיווחה על דוחות טובים מהצפי היום לפני המסחר. צפי האנליסטים בוול סטריט הצביע על כך שהחברה תדווח על הכנסות של 71.2 מיליון דולר ורווח של 22 סנט למניה לשנה כולה. החברה הפתיעה לטובה ודיווחה על הכנסות של 72 מיליון דולר ורווח נקי למניה של 24 סנט למניה. במסחר המקדים מניית החברה טסה יותר מ-9%. בית ההשקעות ג'פריס העניק למניה המלצת קניה ומחיר יעד של 38 דולר.

שיעור יתרות השורט על המניה גבוה מאוד ועומד על 35.8% , כך שהרבה שורטיסים צפויים לכסות את ההשקעה ולברוח בהמוניהם.

2. Bio-Reference Laboratories - (סימול: BRLI) - חברה העוסקת במתן שירותים קלינים לבתי חולים ומעבדות ברחבי ארה"ב וצפויה לפרסם את דוחותיה הרבעונים והשנתיים ביום חמישי. קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח נקי של 46 סנט למניה על הכנסות של 175.6 מיליון דולר.

מאחר ושיעור יתרות השורט של המניה גבוה במיוחד ועומד על 36.8%, במקרה שהחברה תצליח לעקוף את התחזיות בדוחות, המניה שלה עשויה להתפוצץ מעלה. באתר מציינים כי מניית החברה נסחרת כעת מעל רמת הממוצע נע 200 אך מתחת לממוצע נע 50 וכי רמת ההתנגדות הבאה של מניית החברה עומדת בטווח של 27.1-29.2 דולר ואם היא תצליח לחצות אותה היא עשויה לאתגר את ההתנגדות הבאה ברמה של 32 דולר. עם זאת, באתר ממליצים לא לקחת סיכון ולחכות ולראות האם החברה אכן תעקוף את התחזיות ורק לאחר מכן להיכנס אליה לטווח בינוני.

3. Titan Machinery (סימול: TITN) - משווקת מוצרי בנייה ומוצרים חקלאיים באמצעות רשת חנויות שהיא מפעילה בארה"ב, וצפויה לדוחח מחר (חמישי) לפני פתיחת המסחר. צפי האנליסטים בוול מצביע על רווח של 65 סנט למניה על הכנסות של 512.7 מיליון דולר. ברבעון האחרון הדובים "חגגו" על המניה והיא צנחה בכ-22% כאשר שיעור יתרות השורט עליה גדל ל-29.1%. מבחינה טכנית מניית החברה עשויה לאתגר את רמת הממוצע נע 200 ברמה של 26.6 דולר.

4. Finisar (סימול: FNSR) - חברה העוסקת בייצור ושיווק של רכיבים ומערכות אופטיות המשמשות את תעשיית התקשורת. החברה צפויה לדווח היום בתום המסחר, כאשר צפי האנליסטים עומד על רווח של 14 סנט למניה על הכנסות של 231.8 מיליון דולר. מעבר לדוחות, בית ההשקעות Needham העלה המלצה על מניית החברה לקנייה לעומת המלצת החזק, והעניק לה מחיר יעד של 18 דולר.

שיעור יתרות השורט על מניית החברה עומד על 14.6% ומבחינה טכנית היא נסחרת מעל רמת הממוצע נע 50 ומתחת לממוצע נע 200. בחודש האחרון היא זינקה בכ-22% ויצרה גבהים ותחתיות חדשים, סימן שורי מובהק שעשוי להוביל אותה לרמת התנגדות של 19 דולר, במקרה שהיא תמשיך במגמת עלייה שמלווה במחזורים גבוהים.