בעקבות מבצע "עמוד ענן": 800 עובדים זרים מתאילנד נעלמו

פקחים מטעם המדינה ייצאו למבצע איתור בכל היישובים הכפריים בארץ

משרד החקלאות מבקש את עזרת הציבור בחיפושיו אחר 800 עובדים זרים מתאילנד. העובדים נטשו את המשקים החקלאיים במושבי הדרום שבהם הם מועסקים, בעקבות הירי הנרחב של רקטות ופצצות מרגמה אל העורף מרצועת עזה במהלך ימי המבצע עמוד ענן. ואולם, כנראה שהעובדים המבוהלים לא שמעו שהפסקת אש הובילה לסיום הלחימה בעזה לפני כשבועיים והם עדיין לא שבו אל מעסיקיהם בעוטף עזה. במושבים שבאזור זה הועסקו כ-3,500 עובדים זרים מתאילנד.

חקלאים רבים, שתקועים כעת בלי כוח אדם שיעבד את שדותיהם בדרום, הציפו בימים האחרונים את משרד החקלאות בבקשה שיירתם למאמץ ויפעל לאיתור העובדים האובדים.

משרד החקלאות כבר גיבש מבצע מיוחד, שבמסגרתו יישלחו פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח על הצומח והחי) מטעמו, בשיתוף פקחי רשות ההגירה, למשקים חקלאיים בכל רחבי הארץ בניסיון לאתר את העובדים הזרים שנטשו את הדרום.

כשימצאו אותם, הפקחים עתידים לספר להם על הפסקת האש ועל השקט שחזר לפחות בינתיים לשדות הנגב.

"היתר השהייה והעסקה של העובדים בחקלאות ניתן למעסיק חקלאי במקום ספציפי ולכן, על רקע הרגיעה העובדים שיאותרו יתבקשו לחזור אל המשקים שבהם עבדו טרם המבצע עמוד ענן", אמר היום (ד') מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי.

לדברי ישי, יש בכוונת המשרד לנקוט צעדים חמורים, כהגדרתו, נגד מעסיקים חקלאיים שיעסיקו עובדים מתאילנד שהועסקו לפני כן ביישובי עוטף עזה.

"הפגיעה במשקים החקלאיים בעוטף עזה קשה, חקלאי הדרום ספגו נזק רב לשדותיהם בתקופת המבצע וכעת אנחנו נדרשים לסייע בידם ולעשות את כל שניתן כדי להחזיר את הפעילות החקלאית לתקנה", אמר ישי.