"האופנובנק 2": החשוד הוא גבי קרסונסקי, שוטר מג"ב לשעבר

(עדכון) - המשטרה: קרסונסקי הודה במספר מקרי שוד, אך הכחיש כל מעורבות בשוד הבנק בו נורה למוות המאבטח יניב אנגלר ■ מעצרו הוארך עד יום רביעי

גבי קרסונסקי, בן 30 מראשון-לציון, שוטר מג"ב לשעבר, הוא החשוד המכונה "האופנובנק מספר 2" - כך הותר הערב (ה') לפרסום.

קרסונסקי חשוד בכך שהיה אחראי לכ-15 מעשי שוד מזוין בבנקים ברחבי הארץ בחודשים האחרונים, כולל השוד בסניף הבנק הפועלים בבאר-יעקב שבמהלכו נורה למוות המאבטח יניב אנגלר ז"ל.

קרסונסקי נעצר אתמול (ד') על-ידי לוחמי מג"ב במהלך שוד שביצע בסניף של בנק מזרחי-טפחות בנס-ציונה, ולאחר שכבר הספיק לירות באוויר ולקחת כסף מקופת הבנק. כשיצא מחוץ לסניף עם שללו התנפלו עליו הלוחמים ועצרו אותו. המשטרה חושדת כי הוא מעורב בלפחות 15 מקרי שוד בבנקים באזור השפלה.

בחקירתו במשטרה הודה ככל הנראה החשוד במספר מקרי שוד בנקים ואף שיחזר שוד שנערך בבת-ים לפני מספר חודשים. עם זאת, הוא הכחיש כל מעורבות בשוד בסניף הבנק הפועלים בבאר-יעקב שבמהלכו נורה למוות המאבטח יניב אנגלר ז"ל.

היום בשעות אחר-הצהריים האריך בית המשפט את מעצרו של קרסונסקי עד ליום רביעי, 12 בדצמבר 2012.

המשטרה השקיעה בשבועות האחרונים מאמצים מרובים בכדי לעצור את שודד הבנקים, שכונה "האופנובנק מספר 2", והיא מקווה שהאדם שבידיה אכן אחראי לכל מקרי השוד האלימים שהתרחשו.

ראש מפלג מודיעין בימ"ר מרכז במשטרה, סגן ניצב דרור אסרף, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "זו עבודה שאיתגרה את המשטרה, כפאזל שהורכב לאורך זמן. הוא היה מתוחכם, זהיר מאוד, ופרס את עצמו על שטח גדול מאוד. אנחנו משוכנעים שזה הבחור".

נזכיר כי שודד הבנקים הסדרתי הראשון, שהתפרסם בכינוי "האופנובנק", הוא רוני ליבוביץ', שביצע בסוף שנות ה-80 21 מעשי שוד וריצה עונש של 8 שנות מאסר בגינם.