פרוטליקס תקבל עוד 8.3 מיליון דולר מפייזר למימון ניסויי

התשלום הוא עבור ניסוי המשך בתרופה למחלת הגושה שהחברה מפתחת ■ ניסויי המשך עשויים לעזור לשיווק המוצר, מול התרופות המתחרות הקיימות והחזקות סרזיים של סנופי ו- Vpriv של שייר

חברת פרוטליקס הישראלית שפיתחה תרופה למחלת הגושה המופקת בתאי צמח, הודיעה היום (ה') כי נכנסה להסכם נוסף עם חברת התרופות הבינלאומית פייזר , שהינה המשווקת של המוצר. במסגרת ההסכם החדש, פייזר תשלם לפרוטליקס 8.3 מיליון דולר, עם השלמת ניסויי המשך בתרופה לגושה (ה-Elelyso) אשר פרוטליקס כבר עורכת, וכן מספר ניסויים חדשים באותה התרופה.

פרוטליקס עורכת בימים אלה ניסויי טווח ארוך במוצר וכן ניסויים במוצר בקהל יעד של ילדים. ניסויי המשך עשויים לעזור לשיווק המוצר, מול התרופות המתחרות הקיימות והחזקות סרזיים של סנופי ו- Vpriv של שייר.

פרוטליקס, היחידה המשווקת מוצרים שמקורם בצמחים, היא היחידה שיכולה להוזיל משמעותית את מחירי המוצרים שלה לעומת האחרות, וכן היא מוגנת יחסית מזיהומים, אולם מאז מאי האחרון, עת אושר המוצר, החדירה שלה לשוק הגושה הייתה צנועה.

פרוטליקס לא הצליחה לקבל את אישור השיווק באירופה לתרופה, אישור שהיה מקנה לה תשלום אבן דרך של 25 מיליון דולר, ומממן בקלות את הניסויים שלה. אולם פרוטליקס לא הצליחה לקבל את האישור, בגלל הגנת "תרופת יתום" שקיבלה שייר שהחלה בשיווק המוצר באירופה לפניה.

התמיכה הנוכחית של פייזר תוכל לאפשר לפרוטליקס להמשיך את ניסויי ההמשך של התרופה לגושה, אבל בינתיים גם לקדם את תכונית הפיתוח של פרוטליקס, הכוללת תרופה למחלת פברי וכן תרופה שאמורה להתחרות באנברל, המטפלת במחלות דלקתיות.

לפרוטליקס 50 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון השלישי של 2012.

החברות מסרו כי: "ההסכם הזה עוזר לשמר את ההמשכיות של הניסויים הקליניים ולחזק את המחויבות המשותפת של החברות לקהילת הגושה".