הסתיים סכסוך העבודה בארקיע: הטיסות חזרו לפעול כסדרן

בשעות הקרובות אמורים הצדדים לחתום על הסכם לסיום המשבר בחברת התעופה

הסזתיים סכסוך העבודה בחברת התעופה ארקיע. בתום משא-ומתן שנמשך משעות הבוקר המוקדמות הגיעו יו"ר נציגות העובדים, יגאל כהן, ויו"ר ארקיע, אבי נקש, להבנות האמורות לסיים את סכסוך העבודה שהוכרז בחברה.

ההבנות כוללות בין היתר הארכת הסכמים קיבוציים ללא תוספת עלות, ביטול הפחתות שכר, צמצום משמעותי של מספר המפוטרים (שייעשה בתיאום עם ועד העובדים), שקט תעשייתי וכן הזרמת הון על-ידי בעלי החברה.

עוד סוכם כי החברה תפעל לקידום תוכנית צמיחה ופיתוח מערכתית, למטרת פיתוח החברה בטווח הקצר והארוך.

לאור ההסכמות הודיעה נציגות העובדים על הפסקה מיידית של העיצומים, במסגרתם שיבשו העובדים החל מאתמול (ד') את טיסות החברה. בשעות הקרובות אמורים הצדדים לחתום על מסמך הבנות שיסיים כליל את סכסוך העבודה.

יו"ר ארקיע, אבי נקש, ברך על ההסכמות שהושגו ואמר: "אני שמח שהגענו להבנות ונותן אמון בהנהלה ובעובדי ארקיע".

לדברי מנכ"ל ארקיע גדי טפר:"אני מברך על ההסכמות ובטוח כי בשיתוף פעולה בין הבעלים ההנהלה והעובדים נמשיך להצעיד את החברה להצלחות כפי שהיו מאז נרכשה ארקיע ע"י משפחת נקש".

לדברי יגאל כהן יו"ר נציגות העובדים המחזיקים ב-30% מהחברה מסר בתגובה: "ההבנות שהשגנו היום הם הישג אדיר עבור עובדי ארקיע ובעיקר עבור החברה. העובדים רואים חשיבות עליונה להמשך אחזקתם במניות ארקיע ומאמינים ביכולתם להמשיך ולתרום, כשם שעשו בשש השנים האחרונות, לפיתוחה ולשגשוגה של ארקיע כמובילת ענף התעופה בישראל. עובדי ארקיע מתכוונים להמשיך ולעשות כל שביכולתם על מנת שארקיע תמשיך להיות חברה מובילה בתחרות ולדאוג לכך שהעבודה תשאר בארקיע".