ארה"ב: סנטימנט הצרכנים ירד ל-74.5 נק'; החוב הצרכני עלה

האנליסטים ציפו לנתון טוב בהרבה - 82.4 נקודות, לאחר שהמדד רשם קריאה של 82.7 נקודות בנובמבר ■ כלכלן: "נראה כאילו משק הבית הממוצע חושש מאוד מהצוק הפיסקלי" ■ האשראי הצרכני גדל ב-14.2 מיליארד דולר

אומנם נתוני התעסוקה שפורסמו היום הפתיעו לטובה ועלו מעל צפי האנליסטים, אך לא נרשם שיפור ניכר בהשקפות של משקי הבית האמריקנים על הכלכלה. מדד סנטימנט הצרכנים לחודש דצמבר שפורסם היום (ו') רשם קריאה נמוכה מהצפי של 74.5 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש אוגוסט.

הנתון היה הרבה מתחת לזה שהתקבל בנובמבר - 82.7 נקודות, ומתחת לצפי האנליסטים של רויטרס שעמד בממוצע על 82.4 נקודות.

"נראה כאילו משק הבית הממוצע חושש מאוד מהצוק הפיסקלי", אומר טום פורסייל, כלכלן ב-RBC קפיטל מרקט. "בחודשים האחרונים סנטימנט הצרכנים נותר ברמות גבוהות למרות הדיבורים על הצוק הפסיקלי, אך כעת שהוא קרב ותופס יותר כותרות בתקשורת, חלה נסיגה בביטחון הצרכנים ויותר אנשים מעניקים תשומת לב להתפתחויות בנושא".

יש לציין כי נתון סנטימנט הצרכנים מהותי במיוחד בתקופה זו, הן משום שהוא יכול להעיד על רצונם של האמריקנים לבזבז יותר, מאחר והצריכה הפרטית מהווה כ-70% מהכלכלה האמריקנית, והן משום שכעת זוהי עונת החגים והקניות שמשמשת אינדיקטור למצב החברות והכלכלה.

בשעה 22:00 פורסם האשראי הצרכני לחודש אוקטובר שעלה ב-14.2 מיליארד דולר, העלייה השלישית הרצופה ויותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על גידול של 12 מיליארד דולר.