כסף קטן: חברה אמריקאית תציע טיסות לירח ב-1.5 מיליארד דולר

חברת גולדן ספייק מתכוונת להציע טיסות לירח, כולל נחיתה, ב-1.5 מיליארד דולר לכרטיס זוגי ■ בחברה טוענים כי סוכנות החלל נאס"א תומכת במיזם השאפתני

הרבה חברות פרטיות כבר התחילו לקבל הזמנות לטיסות לחלל תמורת מיליוני דולרים, אך חברה חדשה, שנקראת גולדן ספייק (Golden Spike), מתכוונת ללכת מעבר לזה ולהציע טיסות לירח, כולל נחיתה על שטח הלוויין הטבעי של כדור הארץ, במחיר "שווה לכל נפש": 1.4 מיליארד דולר עבור כרטיס זוגי.

ההודעה על הקמת החברה באה ערב ציון יום השנה ה-40 לשיגור אפולו 17 - החללית המאויישת האחרונה ששוגרה לעבר הירח. בחברה טוענים כי הם מתכוונים להשתמש בטכנולוגיית הנעה הקיימת כיום על מנת לבצע את המשימה, וטוענים כי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א כבר הביעה את תמיכתה ברעיון.

החברה, שפעילותה תמומן באופן מלא על-ידי קרנות פרטיות, כבר זכתה לתמיכה כספית ממספר בכירים בנאס"א, כולל אלן סטרן, מנהל בכיר לשעבר בסוכנות החלל האמריקאית, וגארי גריפין, מנהל טיסה לשעבר בתוכנית אפולו של נאס"א.

עדיין לא ברור מתי תהיה הטיסה הראשונה, אך על-פי ההערכות, שנת היעד עומדת על 2020.

אחת הבעיות שעומדות בפני הפרויקט השאפתני הזה היא המחיר הגבוה של הטיסה. לשם השוואה, נאס"א מתכננת לשגר גשושית נוספת למאדים בשנת 2020 - בדומה לגשושית "קיריוסוטי" שנחתה עליו לפני מספר חודשים - בעלות דומה לטיסה לירח.