דיווח: הצלחה לתוכנית רכישת האג"ח העצמית של יוון

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווח מפי גורם ממשלתי יווני כי המדינה קיבלה הצעות לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של כ-30 מיליארד אירו ■ אם אכן המהלך יצליח אז החוב של יוון יפחת ב-20 מיליארד אירו

יוון הצליחה להשיג את יעד ה-30 מיליארד דולר לביצוע רכישה עצמית של אגרות החוב שלה, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורם רשמי בממשלת יוון. אם אכן הדיווח הינו נכון אז יוון ביצעה צעד משמעותי לקראת קבל נתח של כ-30 מיליארד אירו מחבילת הסיוע שמוענקת למדינה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות, מחזיקי אג"ח יוונים וזרים הציעו אגרות חוב בסכום הדרוש של 30 מיליארד אירו לממשלת יוון שתקנה אותם בסכום של 10 מיליארד אירו וזאת כחלק מהמאצים של הקהילה הבינלאומית לעזור ליוון לחתוך את החובות שלה. "תוכנית הרכישה העצמית הייתה הצלחה מסחררת, הסכום שהוצע על ידי המשקיעים היה בהתאם ליעד שהצבנו - 30 מיליארד אירו", אמר אותו גורם רשמי לסוכנות "רויטרס" שהעדיף להישאר בעילום שם.

במסגרת התוכנית שסוכמה בין הממשלה היוונית לבין האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית בחודש שעבר, יוון תשתמש ב-10 מיליארד דולר מתוך חבילת הסיוע שתוענק למדינה בהמשך החודש לרכישה עצמית של אג"ח בשווי של 30 מיליארד אירו, ובכך למעשה לחתוך את החוב של המדינה ב-20 מיליארד אירו.

בנקים ביוון שמחזיקים באג"ח בשווי של 17 מיליארד אירו הביעו כבר אתמול את הסכמתם למהלך יחד עם עוד שני בנקים קפריסאים. העיתונים ביוון מדווחים כי המשקיעים הזרים הציעו אג"ח בשווי של בין 16 ל-17 מיליארד אירו וזאת בהתבסס על הערכות ראשוניות מבלי להזכיר מאיפה קיבלו את ההערכות הללו.