רשויות המס באיטליה פשטו על משרדי פייסבוק במילאנו

במסגרת הגברת האכיפה על מעלימי מס פשטו הרשויות באיטליה על משרדי פייסבוק במילאנו והחרימו מסמכים ■ עדיין לא ברור אם יש חשד להעלמת מס

כחלק מהנסיונות של איטליה להתגבר על המשבר הכלכלי שהיא שרויה בו, הגבירו רשויות המס במדינה את האכיפה נגד אזרחים וחברות שמעלימים מסים. אתמול (ו') התברר כי רשויות המס במדינה ביקרו במשרדים של חברת פייסבוק במילאנו ולקחו מהם מסמכים, במסגרת בדיקה שמבצעות הרשויות נגד החברה.

מהדיווח שהתפרסם בסוכנות הידיעות רויטרס, מפי גורם המעורב בחקירה, עולה כי הרשויות הגיעו למשרדי החברה במילאנו לפני כחודש והחרימו מסמכים על מנת לבדוק אם פייסבוק מדווחת כראוי על ההכנסות שלה באיטליה. לא ברור אם הביקור של הרשויות באיטליה הוא ביקור שגרתי, או שקיימות חשדות נגד החברה לעבירות מס במדינה.

"פייסבוק משלמת מסים כחלק מהפעילות העסקית שלה באיטליה ומקפידה על עמידה בכל החוקים הפיסקלים של המדינה", נכתב בהודעה של פייסבוק בתגובה לדיווח. "פייסבוק שיתפה פעולה עם הרשויות באיטליה במהלך החקירה ומתכוונת להמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

כאמור, הרשויות באיטליה הגבירו בחודשים האחרונים את האכיפה בנוגע להעלמות מס במדינה, ושמו לעצמן מספר חברות גדולות הפועלות במדינה, בינהן גוגל, על מנת לבדוק אם הן עומדות בתשלומי המסים שלהם. הרשויות באיטליה פתחו בשבוע שעבר בחקירה חדשה נגד גוגל, וזאת 5 שנים לאחר שנפתחה חקירה דומה.