איזי כהן: "אינני חושב שהאג'נדה בכלל ביטוח היא ועד עובדים"

לאחר שהחליף בשבוע שעבר כמחצית מהנהלת החברה, הצהיר היום המנכ"ל הנכנס על יעדים שאפתניים

"אנו עוברים ממגננה למתקפה... לכלל ביטוח מגיע מקום הרבה יותר גבוה בשוק, ואני מקווה שנוכל להראות ולבצע זאת". כך אמר היום (א') המנכ"ל החדש של קבוצת כלל ביטוח , איזי כהן, בהתבטאות ראשונה שלו מאז הצטרף לחברת הביטוח והפיננסים השנייה בגודלה במשק. הדברים נאמרים בעיצומו של שינוי מבני ופרסונלי רחב היקף שמבצע כהן בשבוע האחרון.

כהן, בעבר מנכ"ל קבוצת מגדל - המתחרה הגדולה של כלל ביטוח - התייחס לחילופי כמחצית מהנהלת החברה בשבוע שעבר, בעיקר במנהלים בכירים שהובאו ממגדל, ואמר: "אני מקווה שהנבחרת הזו תעשה את השינוי הגדול שאני רוצה לבצע".

"במידה מסוימת כלל הייתה במגננה בחמש השנים האחרונות, ואני חושב שלחברה ראוי ומגיע מקום הרבה יותר תחרותי, דינמי ומחדש ויוזם בענף הביטוח. אנו נגרום לכך שכלל תהיה חברה מובילה שמשמיעה את קולה".

כהן ציין בהקשר זה: "איני רוצה להעביר ביקורת על ההנהלה הקיימת. רציתי לחזק איפה שראיתי שיש מקום לחיזוק. חלק מהעוזבים הוחלפו על-ידי אנשים מאוד מנוסים ומקצועיים".

לדברי כהן, "לא המבנה הארגוני הוא המטרה, אלא העלאת רמת השירות לסוכנים ולמבוטחים שלנו, ושיפור תוצאות החברה בתפוקות וברווחיות. באמצעות החדשנות נוכל לממש את הפוטנציאל העצום שיש בחברה, ולבסוף להביא להצפת ערך. יש לנו אתגרים גדולים מאוד בפנינו".

"לא נפסיק שום פעילות"

ביחס לכיוון העתידי של כלל ביטוח הבהיר כהן, כי היא תתרכז במוצרי ביטוח לפרט, ופחות בקולקטיבים, ומדבריו עולה שתחת עיקרון זה בכוונתו לשמר את מעמדה המוביל של כלל בתחומי הביטוח הכללי וביטוחי הבריאות, לצד מאמץ מוגבר בתחום החיסכון לטווח ארוך.

"ליד פעילויות הליבה האלה נמשיך את פעילויות הפיננסים והאשראי שלנו - כולל אשראי צרכני ופקטורינג, שימשיכו להיות פעילויות חיות. אין לנו שום כוונה להפסיק איזושהי פעילות", אמר.

ביחס לצורך ולכוונות של בעל השליטה, נוחי דנקנר, למכור את השליטה בכלל ביטוח, אמר כהן: "לא הביאו אותי כדי למכור את החברה, אלא כדי להשביח אותה, ולהתרחב עסקית".

"ביחס לניסיון להקים בכלל ועד עובדים, אני מאמין בעובדים ובתגמול אישי לעובדים על פי עמידה ביעדים של החברה, כשהעובדים יהיו שותפים מלאים לכל הצלחה. אינני חושב שהאג'נדה עתה היא ועד עובדים, אלא למצוא את הדרך לתת את הגאווה לכל אחד ואחת מהעובדים, על השתייכותם לכלל ביטוח, ולגרום לכך שיהיו חלק מהשינוי שאנו רוצים כאן".

כהן התייחס בדבריו גם למצבה המאתגר של בעלת השליטה, קבוצת אי.די.בי שבשליטת דנקנר: "כלל חברה מאוד חזקה וסולבנטית. החברה בנתה עצמה על בסיס המוניטין שלה, ואני חושב שבהחלט היא עומדת ביכולותיה על בסיס ביצועיה שלה. יחד עם זה, אנו תקווה שכלל תמשיך להיות חלק מקבוצת אי.די.בי, ורוצים שאי.די.בי תצא מהתקופה המאוד מאתגרת שהיא נמצאת בה כרגע, ושתמשיך לשלוט בכלל ביטוח. זו תקוותנו".

כלל ביטוח החדשה: 9 חטיבות בראשות המשנים למנכ"ל

■ מערך עסקים שירכז את פעילות המכירות, התפעול והגבייה מול סוכני הקבוצה, בניהולו של יעקב (צ'יקו) זכריה, שמגיע ממגדל

■ מערך תביעות שירכז את הטיפול בתביעות, שינהל חיים רר, שגם צמח במגדל

■ מערך קשרי לקוחות, שיווק ואסטרטגיה, שירכז את פעילות הקשר של הקבוצה ללקוחותיה ויהיה אחראי על סוכנויות הבת; ינוהל על ידי ראובן קפלן

■ חטיבת חיסכון ארוך טווח, בניהול יוני קופרמן שמגיע ממגדל

■ חטיבת ביטוח כללי, בניהול עילית כספי שמגיעה ממגדל

■ חטיבת ביטוח בריאות בניהול דניאל כהן שמגיע מכלל בריאות

■ חטיבת המטה בניהול עו"ד משה ארנסט שעד כה היה היועץ המשפטי

■ חטיבת המשאבים בניהול ניס אגמון

■ מערך השקעות אשראי ופיננסים של הקבוצה; טרם נקבע מי יכהן בראשו