יהיו שיבושים בקליטה? עובדי פלאפון פותחים בשביתה

השביתה - הראשונה בהיסטוריה של חברות הסלולר - תתקיים בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החברה, ועשויה לגרום לתקלות ■ ל"גלובס" נודע כי הנהלת פלאפון לא מתכוונת לפנות הלילה לבית הדין לעבודה בדרישה להוצאת צווי מניעה כנגד השובתים

לראשונה בענף הסלולר: עובדי פלאפון פותחים מחר (ב') בשביתה. השביתה תתקיים בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החברה. לטענת ההסתדרות, השביתה עשויה לגרום לתקלות בקליטה וברשת.

העובדים מוחים על כך שההנהלה מסרבת להכיר בהתארגנות למרות שיותר משליש מהעובדים הצטרפו לטענתם להסתדרות. העובדים אף מאיימים להחריף את השביתה בימים הקרובים. ל"גלובס" נודע כי בניגוד להערכות הנהלת פלאפון לא מתכוונת לפנות הלילה לבית הדין לעבודה בדרישה להוצאת צווי מניעה כנגד השובתים. על פניו, ייתכן כי הדבר עשוי להעיד על כך שבהנהלת החברה מכירים בכך שלמעלה משליש מהעובדים אכן הצטרפו להסתדרות על פי דין. מנגד, ייתכן כי בהנהלה מעדיפים לאפשר שביתה של יום או יותר ללא התערבות של בית הדין, כדי להבהיר לעובדים ששביתה עלולה לגרום נזק לחברה כולה לרבות העובדים בה - בדיוק כפי שהתריעו מנהליה עד כה.

מדובר בצעד הראשון והעובדים מודיעים כי יחריפו בכל יום את צעדיהם ויוסיפו בכל יום צעדים ארגוניים נוספים בהתאם לנדרש. היום הביעו ההסתדרות וועד העובדים זעם על ההנהלה ששלחה מכתב לעובדים וניסתה ליצור מצג שווא אצל העובדים כאילו מדובר בשביתה לא חוקית. בהסתדרות אמרו היום כי הם מגבים את ועד העובדים ואת העובדים שישבתו וכי השביתה היא חוקית לחלוטין וכי ההנהלה מנסה שוב להפחיד את העובדים בשיטות פסולות כפי שהיא עושה מזה מספר חודשים מאז תחילת ההתארגנות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "ההסתדרות תנקוט בכל אמצעי חוקי העומד לרשותה במידה וההנהלה תמשיך להתנהל כפי שמתנהלת כיום. אנו קוראים לשאול אלוביץ' להיכנס לעובי הקורה כדי שלא נאלץ להחריף את הצעדים בחברה".

יו"ר ועד הפעולה בפלאפון, ברק לוי: "מדובר ביריית הפתיחה. מזה מספר חודשים מאז שהתארגנו בהסתדרות אנו מחכים שההנהלה תענה לבקשתנו לפתוח במו"מ להסכם קיבוצי לעובדי החברה. החברה מצידה לא רק שהתעלמה מאיתנו אלא גם התעמרה בעובדים ואיימה עליהם לבטל את טפסי ההצטרפות להסתדרות. החל מהיום אנו פותחים בצעדים ארגוניים בחברה. השביתה תחריף אם ההנהלה תמשיך להתעלם ולפגוע בעובדים. אין אנו רוצים לפגוע בחברה אבל בחברה בה פוגעים בעובדיה אין לנו ברירה אלא לפתוח בצעדים ארגוניים".

מפלאפון נמסר כי "אנו מאמינים שאין בכוונת עובדי פלאפון לפגוע ברשת הסלולר על אף ההסתה לכאורה של ההסתדרות, שכן למעלה מ-80% מעובדי פלאפון לא חתמו להסתדרות ואינם מתכוונים לשבות כלל. במידה וזה המידע שנמסר על ידי ההסתדרות, הרי שזו התנהגות ביריונית וחסרת אחריות, האופיינית להסתדרות במאבק זה. לא יעלה על הדעת שעובדי פלאפון ישתפו פעולה עם פגיעה ברשת הסלולר, שכן היא משרתת את מרבית גופי הביטחון והחירום במדינה וכן מיליוני לקוחות".

כזכור, לפני כשלושה חודשים ההסתדרות הכריזה על יציגות בחברת פלאפון. בעקבות סירוב ההנהלה להכיר בהתארגנות העובדים בחברה ובוועד ולנהל מו"מ על הסכם קיבוצי, הכריזה ההסתדרות לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בפלאפון.