ציפי לבני: "היחסים עם אירופה עלו על שרטון"

לבני בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס": "במקום לדבר על מו"מ כבר עוסקים בחרמות. אין ספק שעלינו צעד"

ציפי לבני, יו"ר מפלגת התנועה, תקפה היום (ב') את רה"מ בנימין נתניהו ואמרה כי הוא מחליש אותה מדינית בשל המשבר הדיפלומטי עם אירופה, בשל ההחלטה לבנות באזור E1.

"ישראל ממשיכה להידרדר", אמרה לבני בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס". "בעוד אנחנו מתכנסים כאן, באירופה מתכנסים שרי החוץ האירופים ומתעסקים במדינת ישראל. לא עוד עיסוק במשא ומתן, לא עוד. יושבים שרי החוץ האירופי ושמים את האשמה על כל מה שקורה בישראל בעקבות ההחלטה המזיקה של ישראל לבנות ב-E1 ובמקומות נוספים. במקום לדבר על מו"מ כבר עוסקים בחרמות.

"אין ספק שעלינו צעד. אין ספק שמערכת היחסים עם אירופה עלתה על שרטון. אנחנו מגיעים למצב שבו קיומו של הסכסוך מעיב על מערכת היחיסים בנינו לבין אירופה ולא מדובר רק במערכות יחסים דיפלומטיות אלא בהשפעה שתהיה גם על הכלכלה והביטחון של ישראל".

לבני התייחסה לקריאתו של רה"מ לדבר בקול אחד ולהתאחד נגד אויבי ישראל, ואמרה: "מי שחושב שעם לבדו ישכון - זו אופציה שמסכנת את ישראל ומחלישה אותה ביטחונית ומדינית. כשהעולם מאבד משמעות מול מדיניות בעייתית כלפינו, כולנו נשלם את המחיר הזה. נכון שיש שינויים בעולם שלא באשמתנו ונכון שיש משטרים שמתחלפים ומשטרים איסלמיסטיים עולים ומקבלים יותר כוח.

"מה שלא השתנה זה שהסכסכוך הישראלי-פלסטיני לא נפתר והוא משליך על מערכות היחסים של ישראל עם העולם. כשאין מו"מ זה משפיע לרעה ובענק; וכשמתנהל מו"מ זה מפרק את העוינות, מייצר תקווה לעולם ומאפשר לנו לחזור למערכות יחסים ולפעול לשדרוג מערכות היחסים בינינו לבין אירופה".

לפי לבני, ישראל ניצבת בפני בחירה בין 2 מדינות שלשתיהן קוראים ישראל: "אחת מבודדת, גזענית וקיצונית... מדינה שערכיה נשחקים, שמשקיעים עוזבים אותה, שהצעירים עוזבים אותה, שלומדת בדרך הקשה להבין שמי שכשהמדינה עוזבת אותו הוא עוזב אותה... לבין ישראל אחרת, ערכית, לאומית, ליברלית, שכולם שותפים לחזון, שיילמדו בה לימודי ליבה וכולם נושאים בה בנטל; מדינה שתורמת ופרסי הנובל הם לא רק מקור לגאווה אלא גם מקור להשקעות. ואם תרצו - אין זו אגדה".