פרשת רזיאל-ז'קונט: רדיו 103FM ישדר תוכנית על תקיפה מינית

עקב התבטאויותיה של השדרנית ברדיו ללא הפסקה, בהן האשימה לכאורה צעירה שהותקפה מינית בכך שהותקפה, הגיעו לרשות השנייה למעלה מ-80 תלונות

הליך ההפרה נגד רדיו ללא הפסקה 103FM נמשך, על רקע התבטאויותיה של השדרנית ורדה רזיאל-ז'קונט, בהן האשימה לכאורה צעירה שהותקפה מינית בכך הותקפה.

בעקבות השידור הגיעו לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, למעלה מ-80 תלונות נגד רזיאל-ז'קונט ונגד התחנה. בין התלונות היו גם תלונות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ושל נשים שהיו קורבן לתקיפה מינית.

הרשות השנייה דרשה התנצלות מיידית בשידור, וזו אכן בוצעה.

"במקביל, פתח נציב פניות הציבור ברשות, דוד רגב, ביוזמת גישור, במהלכה הציע למנהלי רדיו ללא הפסקה ולאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית כי התחנה תשדר בקרוב תוכנית מיוחדת שתעסוק בנפגעות תקיפה מינית, זאת מתוך כוונה להעלות למודעות הציבור את הנושא. שני הצדדים קיבלו את הצעתו של הנציב רגב ונפגשו היום", נמסר מהרשות השנייה.

לדברי רגב, "בתמימותה ובמצוקתה ביקשה הצעירה אוזן קשבת מורדה רזיאל-ז'קונט, אלא שבמקום כתף תומכת היא קיבלה קיתונות של האשמות, מילים קשות ושפה מזלזלת ופוגענית. ורדה רזיאל-ז'קונט היא מומחית בתחומה, וזכותה להגיב בתוקף מקצועיותה על הדברים שנאמרים בתוכניתה, אך הדרך בה היא הגיבה במקרה זה הייתה מעליבה ופוגענית.

"שידור של תוכנית מיוחדת למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית הוא שירות ציבורי חשוב, שיעלה על סדר היום את הבעיה הכל-כך כאובה, וייתן לנפגעים תחושה כי יש מי שמקשיב להם, תומך בהם ומלווה אותם ברגעים הקשים".

מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, ציינה כי היא רואה בחיוב את הצהרת התחנה כי תשדר בקרוב תוכנית מיוחדת בנושא לטובת ציבור המאזינים. עם זאת, הליך ההפרה מול התחנה ימשיך להתקיים כסדרו.

לדבריה, "אין להקל ראש במצוקתן של נשים באשר הן אשר חוות טראומות מיניות וחשות נפגעות או מותקפות מינית. תפקידה של התקשורת הוא להביא נושאים רגישים אלה למודעות ולהעלותם על סדר היום הציבורי, תוך שמירה על כבוד המאזינים והפונים ומתן מענה אחראי ומקצועי".

מנכ"ל רדיו ללא הפסקה, אייל פאר, מסר כי "הרעיון להקדיש תשומת-לב מיוחדת לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית עלה בעקבות חשיבות העניין ואכן התעורר בעקבות דבריה של ורדה רזיאל-ז'קונט בתוכניתה, ושאינו קשור להליך ההפרה. ניהלתי דיאלוג מול הארגון הנפלא והמיוחד הזה, 'איגוד נפגעי ונפגעות תקיפה מינית', שעושים עבודת קודש, והעלינו כמה אפשרויות לקידום הנושא. אני עושה זאת בחפץ-לב ולא מתוך שום הנחיה של אף אחד".