הסוכן של כריסטיאנו רונאלדו מאבד גובה

סוכנות "גשטיפיוט" שבבעלותו של הסוכן ז'ורז'ה מנדש, שמייצגת גם את הפנומן הפורטוגלי, כבר לא מחזיקה בפורטפוליו השחקנים היוקרתי ביותר בכדורגל

מהפך: לראשונה מזה ארבע שנים, אז החלה חברת הייעוץ Pluriconsultoria לדרג את סוכנויות ייצוג הכדורגלנים הגדולות ביותר בענף, סוכנות השחקנים הפורטוגלית "גשטיפיוט" (Gestifute) של הסוכן הנודע ז'ורז'ה מנדש - אינה בראש הרשימה.

שווי השחקנים הכולל בשנת 2012 של "גשטיפיוט", שבה חתומים כמה טאלנטים גדולים במיוחד מהכדורגל העולמי, כשהבכיר מביניהם הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד, נאמד ב-524.9 מיליון אירו, ירידה קלה של 2% לעומת 2011.

בסך הכל 69 שחקנים מיוצגים על-ידי החברה של מנדש, כשהערך הממוצע של שחקנים בסוכנות עומד על 7.6 מיליון אירו. שחקנים בולטים נוספים מ"גשטיפיוט" הם אנחל די-מאריה (ריאל מדריד), רדאמל פלקאו (אתלטיקו מדריד) וטיאגו סילבה (פ.ס.ז').

מי שעקפה את "גשטיפיוט", כאמור בפעם הראשונה מאז החלה חברת Pluriconsultoria לבצע את דירוגי סוכנויות השחקנים, היא סוכנות World Sport Management & Consulting, שרשמה בתוך שנה אחת קפיצה של 294% בשווי הכולל של שחקניה, שמסתכם לכדי 635.1 מיליון אירו (67 שחקנים בסך הכל, שווי שוק ממוצע של 9.5 מיליון אירו לשחקן). בין מיוצגיה של "וורלד ספורט" ניתן למצוא שחקנים כסרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי), גאנסו (סאו פאולו), ליסנדרו לופז (ליון) וחאתם בן ארפה (ניוקאסל).

במקום השלישי בדירוג נמצאת הסוכנות האנגלית Stellar Sport, שמחזיקה בכמות גדולה מאד של שחקנים (172 בסך הכל), אך מעט מהם שמות "גדולים", ובסך הכל שווי השחקנים בסוכנות נאמד ב-366.2 מיליון אירו. בין השחקנים הבולטים שלה: גארת' בייל (טוטנהאם), ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי) ואשלי קול (צ'לסי).