מניית היום: מזנקת 14% לאחר קבלת אישור פטנט באירופה

אליום נערכת לניסוי קליני לקבלת אישור לשיווק בארה"ב ולהתחלת מכירות המערכת באירופה

חברת אליום מדיקל , חברת מכשור רפואי העוסקת בטכנולוגיות זעיר פולשניות, מודיעה כי קיבלה אישור פטנט על ידי משרד הפטנטים האירופי למנגנון הנעילה היחודי של הפילטר שלה עבור קו המוצרים למניעת תסחיפים הנוצרים תוך כדי פרוצדורות צנתור.

לדברי אסף אלפרוביץ, מנכ"ל אליום מדיקל: "למערכת למניעת התסחיפים יש מנגנון נעילה ייחודי המאפשר לרופא המבצע צינתור, למקם את הפילטר במקום המתאים ביותר על פי בחירתו, ללא תלות בתיל המוביל על גביו מתבצע הצינתור. היכולת למקם ולנעול את הפילטר בכל מקום על התיל המוביל מהווה יתרון משמעותי ביחס לפתרונות אחרים וקבלת הפטנט באירופה מעידה על ההכרה בחדשנות ויחודיות הטכנולוגיה של החברה".

"אנו נערכים לקראת ניסוי קליני באירופה לקבלת אישור לשיווק המוצר בארה"ב על פי פרוטוקול שאושר על ידי ה-FDA . בנוסף, אנו נערכים להתחלת המכירות באירופה, על בסיס האישור הקיים לשיווק באירופה (CE Mark), כבר במחצית הראשונה של 2013. שוק הצינתורים הוא שוק הנמצא בצמיחה מהירה ואנו מאמינים כי המערכת היחודית של החברה יכולה להוות פתרון מוביל בשוק זה".

מערכת ה-WIRION של החברה הינה מערכת הגנה מפני קרישי דם, חלקיקים ותסחיפים הנוצרים תוך כדי פרוצדורות צנתור, דהיינו תהליך פתיחה והרחבה של כלי דם חסומים באמצעות בלון, סטנט או כל אמצעי אחר. המערכת כוללת צנתר הובלה המוביל פילטר המיועד לאסוף את התסחיפים למקום היעד על גבי תיל מוליך ומאפשרת לרופא המטפל שימוש בכל תיל מוליך לבחירתו. גם צנתר ההובלה מבוסס על טכנולוגיה ייחודית המוגנת בפטנטים של החברה. חלקה השני של המערכת הינו צנתר איסוף שבא לידי שימוש עם תום הפרוצדורה, לאחר שכלי הדם הורחב לשביעות רצון הרופא המצנתר. תפקידו לקפל את הפילטר לתוך צינורית האיסוף ולהוציא אותו עם התסחיפים שנאספו בזמן הצנתור אל מחוץ לגוף.

המערכת כבר קיבלה אישור לשיווק באירופה (CE Mark) לשימוש נרחב בכלי הדם העורקיים השונים: כלי הדם המובילים אל המוח, כלי דם היקפיים אחרים, כלי דם בלב ומעקפים ורידיים בלב. בשלב זה החברה נערכת לקראת ניסוי קליני באירופה לקבלת אישור לשיווק בארה"ב על פי פרוטוקול שאושר על ידי ה-FDA לטיפול בפרוצדורות בעורק התרדמה וכן להתחלת מכירות המוצר באירופה.