בשמלה אדומה על השטיח האדום

סרט דוקומנטרי על אורן ברזילי, סולן להקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר", נבחר לחממת הקולנוע היוקרתית של פסטיבל ונציה, אחד מחמשת פסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם

מתוך 433 סרטים בפיתוח (מ-77 מדינות), שנשלחו לחממת הקולנוע החדשה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ונציה, רק 15 התקבלו, ביניהם הסרט הישראלי "שדים של עצב, סופות של אושר", סרט דוקומנטרי אודות חייו של אורן ברזילי, סולן להקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר". ברזילי חלה במחלה נדירה, שהותירה אותו משותק בכל גופו, שעמה למד להתמודד ולחיות. הסרט יחלוף על פני תקופות שונות בחייו של ברזילי - מהפריצה לתודעה עם להקת "מופע הארנבות של דר קספר", דרך שנותיו בניו-יורק, לאחר פירוק ההרכב, וחזרתו לארץ ולתודעה, עם איחוד הלהקה ועם קריירת סולו שהוא מנהל במקביל. שלושה מתוך הסרטים שנבחרו לחממה יזכו בתקציב הפקה מלא וישתתפו בפסטיבל ונציה 2013, שייערך בחודש אוגוסט הקרוב. החממה, ששמה Biennale Cinema College, הינה תוכנית חדשה אשר הושקה בוונציה בפסטיבל הקולנוע האחרון. מטרת התוכנית היא לעודד יצירה קולנועית בעלת שפה ייחודית. הסרטים שהתקבלו אליה הם בעלי תקציב הפקה נמוך, מה שנקרא "מיקרו באדג'ט", של עד 150 אלף אירו. לכולם שפה קולנועית ייחודית, יוצאת דופן, חלקם עלילתיים וחלקם תיעודיים.

את הסרט ביים תומר בהט והפיקו סער יוגב, נעמי לבארי ורותם פארן מחברת ההפקות "בלאק שיפ".

חולם לנצח

את השירים לתקליט, הנושא את שם הסרט, כתב ברזילי עת פרצה המחלה ולאורך התקופה שבה התאושש ממנה, עד שהחלים. באותה תקופה, שנמשכה כשנתיים והסתיימה עד לא מכבר, ערך בסלון ביתו הופעות פרטיות. המפיק סער יוגב, בשיחה עם "גלובס", מציג את הסרט כ"ביוגרפיה מוזיקלית פנטסטית". יוגב: "זה סגנון הסרט וזו שפתו. הסרט מספר את סיפור חייו דרך תיעוד הופעה ביתית שמעלה אורן מאז שיקומו, מונולוגים אישיים, תוך שהוא שוזר לתוכה סצנות דוקומנטריות ודימויים קולנועיים מופשטים העוסקים בקשר בין אמנות, כאב וגורל. סרט שישלב בין הופעות בסלון הבית של אורן לבין חומרים מופשטים, ויז'ואלים ומונולוגים".

- באיזה שלב אתם נמצאים? הצילומים הסתיימו?

"יש כבר חומרים מצולמים, אבל אנחנו נכנסים למהלך הפקה מהבסיס. אני לא בטוח שכל מה שצילמנו ייכנס. התסריט נמצא כרגע בשלב מאוד מתקדם, אנחנו באים להפקה בראש פתוח, אבל מגובשים. "זו הפקה אינטנסיבית, יש לנו חצי שנה לסיים את הסרט כי הפסטיבל יתקיים באוגוסט, כך שאפשר להבין שהסרט נמצא בתהליך פיתוח מהיר".