חודש המסחר בברקשייר האת'וואי עקב רכישה עצמית ענקית

המסחר במניה הופסק לאחר שהחברה הודיעה על רכישת מניות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר ■ על פי דיווח של החברה החברה קנתה 9,200 מניות מסוג א' במחיר של 131 אלף דולר למניה

המסחר במניית ברקשייר האת'אוואי של המיליארדר וורן באפט הופסק עם תחילת המסחר בוול סטריט בעקבות חדשות על רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר. על פי דיווח של החברה, היא רכשה 9,200 מניות מסוג A במחיר של 131 אלף דולר למניה.

מועצת המנהלים של החברה אישרה את המהלך ובו במזן העלתה את מחיר היעד שבו החברה מבצעת רכישה עצמית של מניות במידה והמחיר שלהן עובר את רף ה-120% מהשווי האמיתי של החברה. החברה הודיעה גם שייתכן והיא תרכוש מניות נוספות דרך הבורסה או באמצעות פניה ישירה למחזיקי המניות עם הצעה שלא תעלה על 120% משווי החברה.

מיד לאחר ההודעה על הפסקת המסחר פרסמה החברה את ההודעה של על הרכישה עצמית, וכעת המסחר במניה חודש. עם חידוש המסחר, רשמה המניה קפיצה של כ-3%.

לפני כחודש פרסמה ברקשייר את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה רשמה עלייה של 73% ברווחים אך פספסה את תחזיות האנליסטים ברווח התפעולי, הסעיף בו באפט אוהב להשתמש על מנת לבחון את מצבה של החברה. החברה דיווחה על רווח של 3.92 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה שמהווים רווח של 2,373 דולר למניה ממניות מסוג A לעומת רווח של 2.28 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד שמהווים רווח של 1,380 דולר למניה ממניות מסוג A. אך הרווח התפעולי של החברה ירד ב-11% ל-3.4 מיליארד דולר שהם רווח של 2,057 דולר למניה, ובכך פספסה את ממוצע התחזיות של האנליסטים שעמד על רווח של 2,063 דולר למניה.