הוט ויתרה על שוק ההון בישראל - והיא בדרך להפוך לבינ"ל

אלטיס של פטריק דרהי השלימה גיוס מוצלח של 1.1 מיליארד דולר ■ קברניטי החברה שכנעו כנראה את המשקיעים הזרים כי החברה אטרקטיבית הרבה יותר ממה שאולי חושבים בישראל

הצלחת גיוס החוב בלונדון של אלטיס, החברה בבעלותו של פטריק דרהי, בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, היא עדות להצלחת קברניטי חברת התקשורת הוט לשכנע את המשקיעים הזרים בכך שהחברה אטרקטיבית הרבה יותר ממה שאולי חשבו משקיעים בישראל.

הגיוס אמנם בוצע על-ידי אלטיס, שהיא חברה פרטית של דרהי, אך מחצית מהסכום תשמש לצורך הלוואה להוט שבשליטתו.

האם רואים המשקיעים בחו"ל דברים שנסתרים מעיני המקומיים? קשה להגיד, אבל דבר אחד בטוח - בלונדון אין סנטימנט שלילי כלפי החברה. עוד ברור שיו"ר הוט, סטלה הנדלר, אשר הובילה את הגיוס בלונדון, הצליחה כנראה לשכנע את המשקיעים הזרים במשהו שהאנליסטים בשוק ההון הישראלי לא מבינים. גיוס של סכום כה גדול, שלווה בביקוש גבוה פי 6, איננו עניין ברור מאליו.

ביצוע ההנפקה בחו"ל והצלחת הגיוס, מעידים על כך שבעל השליטה בקבוצת התקשורת מוותר על שוק ההון המקומי לעת עתה. לצד הסכום הגבוה שגויס, נראה כי דרהי ניצל את קשריו במערכת הבנקאות הבינלאומית, ורתם אותה לטובת עסקיו בארץ.

הצלחת המהלך - וזאת למרות שדרהי נתפס לא פעם בתקשורת האירופית כמי שעסוק בעיקר בהנדסה פיננסית, על חשבון ההשקעה לטווח הארוך - מלמדת שאולי שוב אנחנו מפספסים משהו לגביו.

כך או אחרת, מעתה והלאה דבר אחד ברור: הוט הופכת להיות חברת תקשורת בינלאומית שמרכזה בישראל. דרהי אמנם לא עולה לארץ, אבל ההנהלה המקומית בראשות הנדלר והמנכ"ל הרצל עוזר הופכת לשותפה באסטרטגיה החדשה של דרהי, להרחיב את עסקיו הן בארץ והן בחו"ל.