הילארי קלינטון מצהירה: "לא ארוץ לנשיאות ב-2016"

בריאיון שהעניקה לרשת ABC אמרה מזכירת המדינה האמריקנית היוצאת כי אין בכוונתה להתמודד במערכת הבחירות הבאה: "הגיע הזמן לזוז הצידה"

בראיון שהעניקה הלילה (ד') לרשת ABC, הצהירה מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון כי אין בכוונתה להתמודד בבחירות לנשיאות בשנת 2016. "הגיע הזמן לזוז הצידה", אמרה.

במהלך דבריה, נימקה קלינטון את החלטתה ואמרה: "אני נמצאת בפעילות האמריקנית והבינלאומית מזה 20 שנים. אני אסירת תודה על כך שהייתה לי ההזדמנות להתמודד בעבר למשרת הנשיאות, אך זה לא משהו שארצה לעשות בשנית".

לפני שיצוצו המלעיזים, ציינה קלינטון כי להחלטה שלא להתמודד אין קשר לעובדה שהיא בת 65. "תודה לאל, אני לא רק בריאה, אלא יש לי גם סיבולת ואנרגיה מופלאים", אמרה מזכירת המדינה. "אני פשוט רוצה לראות מה יש בחוץ. אני עושה עבודה חשובה ומספקת בוושינגטון מזה זמן ואני רוצה לצאת ולבדוק במה עוד אני יכולה לתרום".

"יש לי הערכה יוצאת דופן לשגרירים האמריקנים"

קלינטון, שצפויה להעיד החודש בפני ועדת החוץ של הקונגרס בנושא מתקפת הטרור על הנציגות האמריקנית בבנגזי שבלוב, במהלכה נהרג השגריר כריסטופר סטיבנס, התייחסה לאירוע הקשה.

"זה דבר איום", אמרה קלינטון, שהכירה את סטיבנס באופן אישי. "אנו לוקחים סיכונים בעבודה שאנו עושים. האנשים שעושים עבודה זאת נמצאים לעיתים תכופות בסביבה מאיימת, בין אם זה אנשי הצבא או אזרחנו ברחבי העולם, יש לי הערכה יוצאת דופן עבורם".