הזדמנות ישראלית קיבלה אישור להיכנס כשותפה ב"גל"

הזדמנות ישראלית תחזיק 10% מההיתר, הנמצא סמוך ל"לוויתן"

המסחר במניית הזדמנות ישראלית הופסק היום (ה') בהמתנה לדיווח מהותי שצפויה החברה לפרסם באתר הבורסה.

החברה תודיע ככל הנראה כי קיבלה אישור סופי מהממונה על ההגבלים העסקיים להיכנס כשותפה בהיתר "גל". הזדמנות ישראלית תחזיק 10% מהרישיון, הנמצא סמוך ל"לוויתן". החברה סירבה לאשר את הפרטים.

בשלהי נובמבר הודיעה רציו כי חתמה על הסכם הצטרפות עם חברת אדיסון האיטלקית ברשיון "גל". לפי ההסכם תשמש אדיסון כמפעיל של הרישיונות. היא תחזיק בכ-20% (מתוך 100%) מזכויות ההשתתפות ברישיונות. כמו כן, ניתנה לאדיסון אופציה לרכישת 20% נוספים ברשיונות.

על פי המבנה החדש, תחזיק רציו ב-70% מהזכויות ב"גל", אדיסון ב-20% (בכפוף להגדלת החזקותיה בהתאם להסכם עם רציו) והזדמנות ב-10% כאמור.

היתר חיפושים הוא זכות מקדמית למפות שטח שעשוי להתאים לקידוח אקספלורציה לחיפוש נפט וגז. בתום המיפוי מגיש מקבל ההיתר בקשה לרישיון לצורך ביצוע קידוח בשטח שמכיל פרוספקטים (מבנים גיאולוגיים) שעשויים להכיל נפט וגז. ב-16 בפברואר 2010 קיבלה שותפות רציו את מלוא הזכויות להיתר "גל", המשתרע על שטח של 1,770 קמ"ר בפינה הדרום מערבית של המים הכלכליים של ישראל.

רציו ביצעה בשטח ההיתר סקר סייסמי תלת ממדי שהעלה ממצאים מבטיחים, שלא פורסמו עד כה. ל"גלובס" נודע כי במרכז ממצאי הסקר עומד מבנה (פרוספקט) גדול שעשוי להכיל כמויות משמעותיות של נפט וגז. ל"גלובס" נודע כי הפרוספקט נמצא בחלקו בשטח ישראל ובחלקו בשטח מצרי. קרבת המבנה ב"גל" ל"תמר" ול"לוויתן" מעניקה לו לדעת גיאולוגים פוטנציאל רב.

מנכ"ל רציו יגאל לנדאו אמר בעבר בראיון ל"גלובס" כי "אם לוויתן היה אופציית call על תמר, אז גל הוא אופציית call על לוויתן".

מפת גז
 מפת גז