פניציה-ירוחם במו"מ לרכישת גז מתמר במאות מיליוני ד'

ל"גלובס" נודע כי מחירי הבסיס של הגז בטיוטות ההסכמים שמעבירה תמר למשווקים ולמפעלים הגדולים נעים בין 6.80 ל-7.25 דולר ליחידת חום בהסכמים לחמש שנים

מפעל פניציה-ירוחם במו"מ לרכישת גז טבעי ממאגר תמר, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. מדובר במפעל שונה מפניציה אמריקה-ישראל שבאזור התעשייה ציפורית בצפון, שנקלע לקשיים עקב אי חיבורו לצנרת הגז הטבעי.

המו"מ בין תמר לפניציה-ירוחם ולמפעל טבע-טק של טבע קיבל תנופה לאחר פרסום החלטת רשות הגז להבטיח כמות גז מספקת לצורכי התעשייה בישראל על חשבון שברירי אחוז מהיקף הצריכה של חברת החשמל ויצרני החשמל הפרטיים.

שני המפעלים מנהלים מו"מ ישיר עם השותפים בתמר - קבוצת דלק, נובל אנרג'י, אשראמקו ודור אלון גז - בעוד שמפעלים קטנים יותר מיוצגים על ידי משווקי הגז ובהם סופר גז ודלק גז טבעי.

ל"גלובס" נודע כי מחירי הבסיס של הגז בטיוטות ההסכמים שמעבירה תמר למשווקים ולמפעלים הגדולים נעים בין 6.80 ל-7.25 דולר ליחידת חום בהסכמים לחמש שנים.

מדובר במרווח קטן יחסית לעומת הסכמים שחתמה תמר עם לקוחות גדולים יותר, כמו דור אלון, שהודיעה בתחילת השבוע על חתימת הסכם לרכישת עד 1.68 מיליארד מ"ק (BCM) גז בהיקף של כ-400 מיליון דולר.

מחיר הבסיס של הגז בעסקת דור אלון מוערך בכ-6.7 דולר ליחידת חום. מחיר הגז בעסקת הענק בין תמר לחברת החשמל נאמד בכ-5.4 דולר ליחידת חום.