"האירוגרופ" הסכימו לשלם ליוון נתח נוסף של כ-49 מיליארד א'

שרי האוצר של גוש האירו (האירוגרופ) הסכימו לשלם את הנתח הנוסף בחבילת החילוץ ליוון, לכל היותר עד מארס 2013 ■ קלוד ג'אנקר, יו"ר האירוגרופ: "אנו בטוחים שתוכנית החילוץ עלתה על המסלול הנכון"

שרי האוצר של גוש האירו וכן קרן המטבע העולמית הסכימו לשלם ליוון נתח נוסף בחבילת החילוץ של יוון בהיקף של 49.1 מיליארד אירו, לכל היותר עד סוף חודש מארס.

"הכסף יתחיל לזרום ליוון עוד בתחילת שבוע הבא", אמר קלוד ג'אנקר, יו"ר האירוגרופ (פורום שרי האוצר של גוש האירו) במסבית העיתונאים שקיים לאחר הישיבה. "אנו בטוחים שתוכנית החילוץ עלתה על המסלול הנכון", הוא הוסיף.

האירוגרופ וקרן המטבע אישרו מוקדם יותר החודש את תשלום הנתח הנוסף בחבילת החילוץ של יוון, בהיקף של כ-34.3 מיליארד דולר, שיועבר לה כבר בימים הקרובים. יתרת כספי הסיוע יועברו ליוון ברבעון הראשון של 2013. ההסכמה לשחרר את הסכומים הנוספים נבעה מהצלחת התוכנית לרכישה עצמית שיוון הוציאה לפועל לפני מספר ימים.

ג'אנקר אמר בנוסף כי הוא אינו בטוח כי יוון תיזדקק לעמוד ביעדים נוספים כדי לעמוד במטרה המרכזית של תוכנית החילוץ - יעד גרעון של 124% מהתמ"ג עד שנת 2014. עם זאת, באותה נשימה הוא הוסיף כי גוש האירו יעשה כל שידרש כדי לחלץ את המדינה מוכת החובות.