אלמנתו ובתו של שמעון טוענות: "עדי התביעה המרכזיים שיקרו"

אנג'לה ואלקסנדרה שמעון, המתנגדות להעברת הכספים לבית היתומים, טוענות כי שניים מעדי התביעה המרכזיים, עוה"ד דוד ספיר ושלום מזרחי, שיקרו בעדותם

התפתחות דרמטית בתביעה שמנהל בית יתומים בנתניה נגד עיזבון המיליארדר סמי שמעון ז"ל, בטענה כי שמעון התחייב טרם מותו לתרום בסך 7 מיליון דולר לבית היתומים. אלמנתו ובתו של שמעון, אנג'לה ואלקסנדרה שמעון, המתנגדות להעברת הכספים לבית היתומים בטענה ששמעון ז"ל חזר בו מהתחייבותו, הגישו היום (א') לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה דחופה להגשת ראיות הזמה בתיק, בטענה כי שניים מעדי התביעה המרכזיים שכבר העידו במשפט, עוה"ד דוד ספיר ושלום מזרחי, שיקרו בעדותם, ונתנו גרסה שונה משנתנו בעבר.

לדברי האלמנה והבת, בעוד שבזמן אמת תמכו מזרחי וספיר, הנמנים על הנהלתה הבכירה של חברת יכין-חקל של סמי שמעון, בטענתן כי שמעון מעולם לא התחייב לתרום 7 מיליון דולר להקמת בית היתומים, בעדויותיהם העלו ספיר ומזרחי בביהמ"ש גרסה מנוגדת לחלוטין, שתומכת בתביעת בית היתומים לקבלת התרומה.

באמצעות עו"ד שי רייכר ממשרד יגאל ארנון ושות', מבקשות האלמנה והבת להציג לביהמ"ש כעדות הזמה לעדויותיהם של מזרחי וספיר, תרשומת שהתקיימה לטענתן בין פרקליטיהן לבין השניים בינואר 2010 (טרם הגשת התביעה) במסגרתה, לדבריהן, נתנו מזרחי וספיר את גרסת האמת, התומכת בדחיית התביעה.

לדברי אנג'לה ואלקסנדרה שמעון, התרשומת מ-2010 מוכיחה כי עדויותיהם של מזרחי וספיר, שניתנו בבית המשפט ב-29 באוקטובר 2012 (ואשר נחשפו ב"גלובס" - ח"מ) אינן אמינות. "נוכח ראיות ההזמה עולה ומתחדדת תמיהה קשה ביחס לדרך הצגת עדותם של מזרחי וספיר, לחוסר המהימנות שבעדותם ולחוסר האמת שבתוכן עדותם זו", כתבו השתיים בבקשה. לדבריהן, "ראיות ההזמה יעמידו בפני בית המשפט את הגרסה העובדתית הנכונה, השונה בתכלית מהגרסה המצויה בפניו כעת. מדובר בראיות חשובות מאין כמוהן, המזימות את גרסת מזרחי וספיר ואף מוכיחות באופן חד-משמעי כי הם שיקרו בעדויותיהם בעניין התחייבויות והסכמות סמי שמעון המנוח".

"החלום של שמעון"

בתביעה שהגיש בספטמבר 2010 לבית המשפט המחוזי מרכז נגד עיזבונו של שמעון, טוען מעון היתומים קריית צאנז שבנתניה כי טרם מותו התחייב שמעון לתרום למעון 7 מיליון דולר, שייועדו לבניית בית יתומים חדש בקריית צאנז בנתניה.

באמצעות עוה"ד אבי וינרוט, דודו ג'והאן וגבי שמע ממשרד ד"ר יעקב וינרוט ושות', טוען המעון כי שמעון ז"ל סיפר על רצונו זה בראיונות רבים שנתן ובהזדמנויות שונות - שהאחרונה שבהן הייתה בפגישה שקיים בנושא עם יועציו הקרובים ועם אדריכל הפרויקט, שהועלתה על הכתב. לדברי המעון, שמעון ז"ל ראה בהקמת בית היתומים חלום ילדות, ובין היתר הוא סיפר על כך בטקס הנחת אבן-פינה לבית היתומים ב-2007.

עיזבון סמי שמעון, וכן אלמנתו ובתו, שהצטרפו להליך, מתנגדים כי התרומה תועבר לבית היתומים. לטענתם, שמעון אמנם התלהב בתחילה מהפרויקט, אך הוא מעולם לא התחייב להקים את בית היתומים, ובהמשך אף נסוג מהרעיון. זאת, בין היתר, נוכח דרישות משפטיות שהיו לו, כגון דרישת בעלות על הקרקע, שלא יכולות היו להתקיים.

שניים מעדי התביעה המרכזיים הם, כאמור, מזרחי וספיר, שהיו קרובים מאוד לשמעון טרם מותו. ב-29 באוקטובר העידו השניים בבית המשפט ונתנו עדות, שתומכת בתביעת המעון. עדותם חשפה תשוקה כמעט חסרת מעצורים לכאורה של שמעון להקים את בית היתומים החדש. בין היתר, העיד מזרחי כי "זה היה חלום של שמעון לבנות בית יתומים. לדבריו, לשמעון היה חשוב מאוד שבית היתומים יהיה יפה ומכובד ואף רצה לעבור ולהתגורר בעצמו עם היתומים. "שמעון אמר שהוא רוצה להיות עם היתומים ולגור בדירה שם למעלה. הוא אמר: 'אני רוצה שהיתומים ירגישו שאני, המיליארדר הגדול, גר איתם'", העיד מזרחי.

בעיה ברישום

כעת, טוענות אנג'לה ואלקסנדרה שמעון, כאמור, כי גרסתם של מזרחי וספיר שונה תכלית השינוי מגרסה שהציגו לפני כשנתיים בפני עורכי דינן ממשרד יגאל ארנון ושות'. השתיים מבקשות מבית המשפט לקבל כעדות הזמה, תרשומת דיון שקיים עו"ד שי רייכר עם מזרחי בשלהי ינואר 2010, במסגרתו, העלו ספיר ומזרחי גרסה מנוגדת לחלוטין לגרסה, שנתנו בביהמ"ש.

לטענת האלמנה והבת, מהתרשומת שנמצאה ותועדה בזמן אמת עולה כי מזרחי וספיר טענו אז בפני עו"ד רייכר כי דרישתו של סמי שמעון לרישום הקרקע של בית היתומים על שמו לא נפתרה עד יום מותו, וכי שמעון סירב לחתום על הסכם התרומה למעון, כל עוד הקרקע אינה רשומה על שמו. לדברי אנג'לה ואלקסנדרה שמעון, התרשומת הזו מוכיחה כי שמעון לא קיבל מעולם החלטה גמורה לתרום 7 מיליון דולר למעון בנתניה, וכך גם העידו ספיר ומזרחי בזמן אמת.