טבע מקימה מיזם תרופות בקוריאה; שוק של 14 מיליארד דולר

טבע תחזיק ב-51% במיזם המשותף והנדוק הקוריאנית תחזיק ב-49% ■ מדובר בהסכם מסחרי המשמעותי הראשון של טבע במזרח אסיה מחוץ ליפן ■ טבע תהיה אחראית על הייצור והאספקה של התרופות, והנדוק תהיה אחראית על השיווק

חברת טבע חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הנדוק הקוריאנית (Handok Pharmaceuticals), למיזם משותף שיגביר את החדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה שמגלגל כ-14 מיליארד דולר בשנה. נתונים כספיים אחרים לא נמסרו. המיזם העסקי צפוי להתחיל בחודשים הקרובים, בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים.

טבע תחזיק ב-51% במיזם המשותף והנדוק הקוריאנית תחזיק ב-49%. מדובר בהסכם מסחרי המשמעותי הראשון של טבע במזרח אסיה מחוץ ליפן. טבע תהיה אחראית על פיתוח, ייצור והאספקה של התרופות, והנדוק תהיה אחראית על השיווק והמכירות וכן על ההתנהלות מול הרשויות במדינה בעניינים רגולטוריים.

5 נקודות למחשבה על התוכנית האסטרטגית של טבע

"זהו צעד נוסף בתוכנית האסטרטגית שלנו להרחבת הנוכחות בשווקים מתפתחים באסיה", אמר יצחק קרינסקי, יו"ר טבע יפן, יו"ר טבע דרום קוריאה ומנהל הפיתוח העסקי של אסיה פסיפיק. "המשאבים שלנו, יכולות המחקר והפיתוח, ופורטפוליו התרופות המגוון שלנו ישתלבו היטב עם היכולות והמוניטין של הנדוק בקוריאה תביא אותנו לעמדה מובילה בשוק התרופות הקוריאני".

לדברי קרינסקי, "המיזם המשותף יאפשר לחולים בקוריאה לקבל גישה נוחה יותר לטיפולים שהם צריכים לרבות תרופות מקור כמו הקופקסון, התרופה שלנו לטיפול בטרשת נפוצה, ותרופות גנריות ממותגות".

יאנג ג'ין קים, מנכ"ל הנדוק, אמר כי "אנחנו שמחים להקים מיזם חדש שייצור הזדמנויות עסקיות חדשות עם טבע, שבבעלותה מגוון רחב של תרופות, טיפולים חדשניים ותכשירים שיתאימו לשוק הקוריאני. אנו מצפים שהמיזם הזה יתרום משמעותית לשוק התרופות בקוריאה, ע"י שיווק של תרופות במחירים נוחים ובטכנולוגיה חדשנית".