היאנקיז מציגים: קנסות של 224 מיליון דולר בעשור

הקבוצה הניו יורקית תשלם "מס לוקסוס" של 18.9 מיליון ד' אחרי שהעמידה סעיף שכר מופרז גם ב-2012; זו העונה העשירית ברציפות שהקבוצה נקנסת

ניו יורק יאנקיז כבר רגילה לריטואל הזה של חודש דצמבר: זהו הזמן שבו קבוצת הבייסבול הניו-יורקית מקבלת מליגת ה-MLB את ההודעה על שיעור הקנס שהיא צריכה לשלם ("מס לוקסוס") עבור חריגה מרף השכר שנקבע.

בסוף השבוע קיבלו היאנקיז הודעה כי "מס הלוקסוס" שלהם עבור עונת 2012 יעמוד על 18.9 מיליון דולר. היאנקיז הם הקבוצה היחידה מבין 30 הקבוצות ב-MLB שייאלצו לשלם קנס, וזו השנה העשירית ברציפות שהם משלמים "מס לוקסוס".

בסך הכל עמד סעיף השכר של היאנקיז בעונה האחרונה על 222.5 מיליון דולר - יותר מכל קבוצה אחרת בספורט האמריקאי. הרף שקבעה הליגה ממנו מתחילים לבחון האם לקנוס את הקבוצות עמד בעונה האחרונה על 178 מיליון דולר לקבוצה.

ה-MLB היא הליגה המקצוענית היחידה בספורט האמריקאי שבה אין תקרת שכר. עם זאת, קיים רף שכר שמעליו בוחנת הליגה אם לקנוס את הקבוצות. קבוצה שחוצה את הרף שנקבע בפעם הראשונה בתוך פרק זמן של חמש שנים לא מחויבת לשלם קנס. היאנקיז עומדים על הקנס הגבוה ביותר - תשלום של 42.5 סנט על כל דולר מעל הרף שנקבע, מאחר שחרגו בכל חמש השנים האחרונות מהרף.

בעשור האחרון שילמו היאנקיז "מס לוקסוס" בסכום מצטבר של 224.2 מיליון דולר. רק קבוצה אחת בספורט האמריקאי מתקרבת בתשלומי "מס לוקסוס" לאלו של היאנקיז - קבוצת ה-NBA ניו יורק ניקס ששילמה במצטבר קנסות של 195 מיליון דולר בגין חריגה מתקרת השכר.