עובדי מלאכה בנמל אשדוד יקבלו תוספת של 4,000 שקל

מדובר בכמה עשרות עובדים ובהסכם שכר בהיקף של כ-9 מיליון שקל, בעוד שבמו"מ עם האחיות ההסכם המתגבש יהיה בהיקף של כ-700 מיליון שקל

בזמן שהמו"מ עם האחיות השובתות נמשך והאוצר מנהל עימן מו"מ קשוח, חלק מעובדי הנמלים יקבלו תוספות שכר של 3,000-5,000 שקל בחודש. מדובר בכמה עשרות עובדי המלאכה בנמל אשדוד שיקבלו את התוספות

בחודש מאי סוכם בין האוצר לעובדי נמל אשדוד כי 140 עובדי המלאכה יקבלו את תוספות השכר. עובדי דור א' משתכרים כבר היום 30-35 אלף שקל בחודש ועובדי דור ב' משתכרים 15 אלף שקל.

באוצר סירבו עד כה לחתום על ההסכם, אולם כעת הם מסכימים לאשר את התוספות אם העובדים יקיימו מספר תנאים שהעמיד האוצר. השכר הממוצע של עובדי הנמלים הינו כ-24 אלף שקל בעוד שהשכר הממוצע אצל האחיות עומד על כ-15 אלף שקל.

אם ההסכם בנמל אשדוד יאושר, הרי שמדובר בהוכחה נוספת לכך שכן ניתן לאשר הסכמי שכר גם בתקופת בחירות, בייחוד אחרי אישור ההסכם עם עובדי הרכבת לאחרונה. זאת, בניגוד לטענת האוצר במו"מ עם האחיות לפיה לא ניתן לאשר תוספות שכר בתקופת בחירות ויש להמתין עם המו"מ עד אחרי הבחירות.

יש לציין כי הסכם השכר עם עשרות עובדי המלאכה בנמל אשדוד קטן בהרבה בהיקפו מההסכם המתגבש עם האחיות. בנמל מדובר בהסכם בעלות של כ-9 מיליון שקל בלבד, בעוד שבמו"מ עם האחיות מדובר ב-700 מיליון שקל.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי החברה "מנהלת בשש השנים האחרונות מו"מ רציף מול נציגות עובדים של בתי המלאכה בנמל, ההסתדרות וגורמים ברשות החברות והאוצר, לגיבוש הסכם קיבוצי חדש. מטרת ההסכם היא לחבר את עבודת עובדי בתי המלאכה לעבודה בקו המים ובכך לאפשר הגדלת תפוקות בקו המים ושיפור השירות. להסכם כדאיות כלכלית ועסקית. תוספת שכר תינתן לעובד רק על פי עמידה ביעדים ותפוקות גבוהות.

"לא מדובר בתוספת קבועה לשכר הבסיס של העובד אלא פונקציה של תפוקות בקו המים ותיקון כלי ציוד מכני על פי מדדים ברורים. התשלום יהיה רק בעבור תוצאות מדידות שנקבעו בהסכם. בימים אלה, לאחר מו"מ ממושך, עם תהפוכות ושינויים רבים, הושגו הסכמות בין הצדדים (הנהלה ועדים והסתדרות) וכל הנושאים הכלכליים אושרו ע"י הדירקטוריון, הממונה על השכר ורשות החברות. ההסכם עדיין לא נחתם. אנו בשלב סופי של סיכום וניסוח ההסכמות".