בר טל לבזק: שוק סיטונאי רק לאחר שנאשר מחירים

הסיבה: יש להפריד בין הסיכום ההנדסי לבין הסיכום על המחיר ■ השוק הסיטונאי יוכל להיסגר רק לאחר שהצדדים יגיעו לסיכום על המחיר שייראה הוגן לדעת המשרד

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מסיר את הספק סביב הסכם בזק-פרטנר וקובע כי הסכם הנדסי בין חברות אינו יכול לשמש הסכם מדף. ל"גלובס" נודע כי בר טל שלח מייל למנכ"ל בזק אבי גבאי וליו"ר שאול אלוביץ' והודיע להם על כך בתחילת השבוע.

המשמעות היא שהמשרד מפריד בין הוויכוח ההנדסי סביב מבנה השירות, לבין התמחור הסופי של השירות ומוביל לכך שלהסכם על תצורת השוק ההנדסי בין בזק לפרטנר אין משמעות מבחינת המשרד, וזה אומר שעדיין רחוקה הדרך להענקת הקלות לבזק בתמורה להסכמתה לאפשר שימוש ברשת שלה על-ידי מתחרותיה.

בתחילת השבוע דווח ב"גלובס" כי בזק ופרטנר זומנו למשרד להסביר את מהות ההסכם ביניהם לגבי החלתו של שוק סיטונאי חדש. ההסכם אינו מקובל על משרד התקשורת מבחינת מאפייניו ההנדסיים, והנהלת המשרד הביעה זאת בצורה חד משמעית במסגרת סיכום דיון. זו הסיבה שהמשרד הפיץ טיוטה של תיק שירות חדש להתייחסות המפעילים.

בעקבות הסערה שנוצרה עם פרסום הידיעה בגלובס החליט בר טל לנסות ולהרגיע את בזק שהפעילה לחצים כבדים על המשרד להימנע מהתערבות בהסכם, הודיע בר טל שאין החלטה סופית בעניין. בכך ניסה להפיג בר טל את הלחצים של בזק אבל למעשה הוא מאושש את העמדה שההסכם אינו מקובל על המשרד אך המשרד פתוח לשמוע את עמדות הצדדים.

לסיכומו של דבר בזק ממשיכה במגעים מול פרטנר וסלקום לגבי יישומו של השוק הסיטונאי החדש, והיא תנסה לשכנע את משרד התקשורת שההסכם שחתמה מול פרטנר הוא הסכם טוב שיכול להוות הסכם מדף טוב עבור כלל השוק.

נדגיש שבזק סבורה כי הסכם על שירות אחד עם אחת החברות צריך להוות הסכם מדף, אבל זו לא עמדת משרד התקשורת. העמדה של המשרד היא שעל בזק להגיע לסיכום על תנאי השוק הסיטונאי לגבי ארבעה שירותי בסיס ולא רק על שירות אחד כפי שהגיעה עם פרטנר. זה אומר שמבחינתה של בזק עוד ארוכה הדרך עד שניתן יהיה להתחיל לדון בשאלה האם היא עמדה במחוייבותה לעניין השוק הסיטונאי ומכאן האם היא יכולה לקבל הקלות רגולטוריות.