לא משחקים טניס באנגליה? אין כסף לאיגוד הטניס

משרד הספורט הבריטי עצר את חלוקת המשאבים לאיגוד הטניס המקומי, עקב צניחה בכמות העוסקים בענף בשנים האחרונות

משרד הספורט של הממשלה הבריטית, Sport England, הודיע על חלוקת הכספים ל-46 איגודי ספורט שונים ברחבי הממלכה לארבע השנים הבאות, שיסתכמו ב-493 מיליון ליש"ט. מדובר על הקצאות שנועדו לפיתוח התשתיות ועידוד ההשתתפות בספורט בקרב בני נוער בענפים השונים.

31 מתוך 46 הענפים צפויים לקבל סכומים גבוהים יותר. כך לדוגמא, ההקצאה של התאחדות הכדורגל תעלה בשיעור של 4.4 מיליון ליש"ט, אל סך של 30 מיליון ליש"ט; איגוד האופניים יקבל 32 מיליון ליש"ט (לעומת 24.7 מיליון בארבע השנים החולפות); בכדורעף יהנו מ-25.3 מיליון ליש"ט (לעומת 18.7 מיליון ליש"ט).

הקצאת הכספים נקבעת לפי שורה של פרמטרים, כשהמרכזי ביניהם הוא כמות העוסקים בכל ענף ספורט, שנקבעת לפי מחקרים שעורכת Sport England.

הנפגע העיקרי היה איגוד הטניס הבריטי, דווקא זמן קצר לאחר שאנדי מארי שבר את בצורת הזכיות הבריטיות בטורניר גראנד סלאם: 445.1 אלף בריטים שיחקו טניס לפחות פעם אחת בשבוע במהלך השנה האחרונה, ירידה של 10% לעומת הנתון של 2008.

כתוצאה מכך, קוצצה ההקצאה של הטניס ב-30%, ל-17.4 מיליון ליש"ט בלבד. בנוסף, מעכב משרד הספורט בינתיים 10 מיליון ליש"ט שמגיעים לאיגוד הטניס ממעגל ההקצאות הקודם.