אסטרטג מט"ח: כדאי שתשימו לב למטבע הזה; הוא עשוי לזנק

ג'וש אוביירן טוען כי מדיניות הריבית בשבדיה ונורבגיה עשויה לגרום לכתר הנורבגי לזנק מול מקבילו השבדי ■ בגולדמן זאקס ממליצים לבצע שורט על הדולר האוסטלרי מול הכתר הנורבגי

אם אתם סוחרי מט"ח, רוב הסיכויים שהתמקדתם בעיקר בהשלכות של הבחירות ביפן, ההתפתחויות בנוגע לצוק הפיסקלי או משבר החוב בגוש האירו. אולם, אסטרטג מט"ח בבנק ההשקעות סיטיגרופ, טוען שנפתחו דווקא מספר הזדמנויות למסחר ב"צפון" - במטבעות של שבדיה ונורבגיה.

ג'וש אוביירן (O'Byrne), אסטרטג מט"ח בסיטי, טוען כי מדיניות הריבית של מספר מדינות בסקנדינביה, תגרום לכתר הנורבגי לזנק כנגד הכתר השבדי, זאת לקראת ישיבות הריבית הצפויות בשתי המדינות בעוד כשבוע.

"הכלכלנים שלנו צופים כי הבנק המרכזי של שבדיה יחתוך את הריבית ב-0.25%", אומר אוביירן. "מעבר לכך הם צופים כי הבנק המרכזי הנורבגי יותיר את הריבית ללא שינוי, והתחזיות הללו אינן מגולמות במלואן בשוק המט"ח".

בנוסף, אסטרטג המט"ח סבור כי הבנק המרכזי השוודי יעדכן מטה את תחזית האינפלציה שלו, בייחוד לאור העובדה שתחזית האינפלציה הנוכחית שלו גבוהה בהרבה מזו של גוש האירו, למרות שהיא חשופה בעיקר למדינות אלו.

אובירן הוא לא היחיד שממליץ על אסטרטגיית לונג על הכתר הנורבגי. בגולדמן זאקס המליצו לפני מספר ימים למשקיעים כי כדאי לרכוש אג"ח ספרדיות ובזירת המט"ח המליצו להם לבצע שורט על הדולר האוסטלרי כנגד הכתר הנורווגי.