שרי אריסון משכה את העתירה בעניין הפנטהאוז בת"א

אריסון תשלם למדינה מס רכישה של 2.75 מיליון שקל בגין הפנטהאוז ■ עוה"ד של אריסון: "לאחר בחינת מכלול השיקולים, למרות תשלום המס ביתר ובחינת הזכויות והחובות כאזרחית במדינת ישראל, החליטה העוררת למשוך את הערר"

אשת העסקים שרי אריסון מוותרת על דרישתה להפחית כ-250 אלף שקל ממס הרכישה ששילמה על הפנטהאוז שרכשה בפרויקט G בתל-אביב.

אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, משכה היום (ד') את הערעור שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד רשות המסים, בגין שומת המס שנקבעה לה בדירת הפנטהאוז שבבעלותה במגדל G בתל-אביב.

"לאחר בחינת מכלול השיקולים, למרות תשלום המס ביתר, ובחינת הזכויות והחובות כאזרחית במדינת ישראל, החליטה העוררת למשוך את הערר", הודיעו פרקליטיה של אריסון, עורכי הדין רחל אלוש ואלישע קסנר, לבית המשפט.

בערעור טענה אריסון כי מס הרכישה שדרשה ממנה רשות המסים לשלם הוא גבוה מדי, מכיוון ששומת המס התבססה על ההנחה שמחיר דירת הפאר יהיה 56.7 מיליון שקל, ולא 51.5 מיליון שקל כפי ששילמה אריסון בסופו של דבר.

לכן, טענה אריסון כי עליה לשם מס רכישה בגובה של כ-2.5 מיליון שקל, ולא כ-2.75 מיליון שקל, כפי שקבעה רשות המסים (כלומר, הפחתה של כ-250 אלף שקל בתשלום).

החלטתה של אריסון לחזור בה מהערעור ולשלם את התשלום המקורי של מס הרכישה שנקבע, באה בעקבות רמז עבה למדי ששלח לה ביום חמישי שעבר השופט מגן אלטוביה בדבר סיכויי הערעור: "כבר ביולי 2012 ידעה אריסון כי המוכרת (גינדי החזקות) לא עומדת בהתחייבויותיה. השומה עמדה להתיישן בפברואר 2011. בין לבין לא פעלה אריסון מול מנהל מיסוי מקרקעין באזור תל-אביב".

לדברי השופט, מחדלה של המוכרת להשלים הבנייה בזמן ולמסור הדירה בזמן אינו מצריך שייפגע בקופה הציבורית וביציבותה. זהו עניין שבין המוכרת לאריסון, ולא מן הנמנע כי עודף מס הרכישה ששולם הובא בחשבון בסכום ההחזר שנקבע (בין אריסון לגינדי החזקות - ח"מ)".

מכל מקום, כתב השופט, "על פניו, דומני כי בשקילת יציבות הקופה הציבורית בשל עמידה במועדים הקבועים בחוקי המס, מול העוול הלכאורי שייגרם לאריסון בשל תשלום מס ביתר, בפרט כאשר יכול ומצוי בפניה אפיק אחר להיפרע בקשר לתשלום זה, גובר שיקול היציבות".

מהמסמכים שהגישה אריסון לבית המשפט במסגרת הערעור, עלה כי היא קיבלה לידיה דירה לא גמורה ("במצב של מעטפת בלבד") במגדל גינדי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב (פרויקט G), ונאלצה לשלם מיליונים על מנת להשלים את בנייתה.

בין היתר טענה אריסון כי היא נאלצה להוסיף מעבר למה שסוכם עמה עוד 1.27 מיליון שקל על הבריכה, 1.53 מיליון שקל על מיזוג-אוויר, 256 אלף שקל על מעליות, 500 אלף שקל על עבודות חשמל, 200 אלף שקל על אינסטלציה ו-1.8 מיליון שקל על עבודות בינוי, ריצוף וצבע. בסך-הכול מדובר בכ-6.5 מיליון שקל אחרי מע"מ.

המסמכים שהגישה אריסון לבית המשפט כללו גם את החוזה שלה עם גינדי, מה שמספק הצצה לחיי האלפיון העליון במגדלי היוקרה. חברת ניהול המגדל תהיה אחראית לא רק על ניקיון והפעלה שוטפת של המתקנים במגדל, אלא גם על תיקונים ושיפוצים של השטחים המשותפים במגדל, ריסוס וחיטוי תקופתי, טיפול בתשלומים כגון מסים וחשבונות, טיפול בחניון ועוד. דמי הניהול אינם מוזכרים במסמכים שהוגשו.

בספטמבר 2006 חתמה אריסון על הסכם עם חברת גינדי החזקות ביחס לרכישת דירה גמורה ומוכנה לאכלוס בפרויקט. הדירה ממוקמת בקומות 29-31 בבניין הממוקם ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, והיא הייתה אמורה להימסר לאריסון כשנתיים לאחר החתימה. ואולם, בפועל, הדירה נמסרה לאריסון במצב ראשוני ובלתי גמור ובאיחור של שנתיים - רק בסוף אפריל 2012.