פורום תאגידי המים ללפיד: דברייך על תאגידי המים - בורות

יו"ר מפלגת יש עתיד התבטא השבוע בחריפות נגד תאגידי המים והגדירם כ"מושחתים" ■ תאגידי המים: "מדובר באמירות מופרכות ופופוליסטיות" ■ בנוסף, בתאגידי המים תוקפים את מקורות, שלדבריהם "פועלת באגרסיביות לעליית מחירי המים"

ביום ראשון התארח יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, בהתאחדות התעשיינים, ובין היתר התבטא בחריפות נגד העלאת מחירי המים הצפויה בחודש ינואר בשיעור של 2.8% לצרכן הביתי ושל 17.5% לצרכני התעשייה.

לפיד התבטא בחריפות נגד תאגידי המים והגדירם כ"מושחתים". לדבריו, "אם נצמצם את מספר תאגידי המים (מ-53 ל-13), נוכל להוריד את התעריפים לאזרחים ולתעשייה ולהפחית את יוקר המחייה. למה זה לא קורה? כי אנשים כבר תפסו ג'ובים בתאגידי המים, ועכשיו הם יושבים על הכיסא שלהם חזק-חזק ולא רוצים לפנות אותו. ההתנהלות הזו מייאשת לאט-לאט". את דבריו פרסם לפיד גם בעמוד הפייסבוק שלו.

בהנהלת תאגידי המים לא נשארו אדישים לדברים. משה אשכנזי, מנכ"ל פורום תאגידי המים ומנכ"ל תאגיד מי מודיעין, הוציא מכתב חריף ליאיר לפיד, תחת הכותרת "בבורות לא בונים מנהיגות".

במכתב מואשם לפיד כי השתמש באמירות דיבתיות, לפיהן תאגידי המים הם האחראים לעליית מחירי המים, וכי הוא ייחס שחיתות לפעולת התאגידים. "כמי שהיה עיתונאי עד לא מזמן וכיום ראש מפלגה המתמודד על מקומו כנבחר ציבור, מן הראוי שתעשה שיעורי-בית ותלמד את הנושא, במקום לצאת באמירות מופרכות, לא נכונות ופופוליסטיות. כמי שרוצה להיות שר חינוך, לא היית רוצה שילדי ישראל יכינו את עבודותיהם מבלי שלמדו את החומר טרם ניגשו למבחן. הלא כך?".

אשכנזי אף מצפה להתנצלות על הדברים, בציינו כי "אף מנהיג עוד לא נפגע מכך שתיקן את טעויותיו בזמן וחזר בו מאמירות פוגעניות".

בין העובדות שהוצגו במכתב מדגיש אשכנזי כי לתאגידי המים אין חלק בקביעת תעריפי המים, וכי רשות המים היא האמונה על כך.

את האצבע המאשימה מפנים בתאגידי המים לכיוון חברת מקורות, כ"מונופול המכתיב את כל הקשור לעולם המים בישראל, וכחברה שאינה מאפשרת תחרות של ממש ופועלת באגרסיביות לעליית מחירי המים. חברת מקורות היא חברה עשירה המחזיקה בקופתה מעל ומעבר למה שנדרש, ונהנית מכך שבבורות מקוממת אין אף מנהיג ציבור הבודק מי עומד אחרי הדרישה להעלות את מחירי המים", לדברי אשכנזי.

לבסוף ציין אשכנזי כי הוא מתנגד נחרצות להעלאת מחירי המים ואף מתכוון לצאת במהלך הסברתי בעניין זה.

את התנגדותו להעלאת מחירי המים ואת ההתבטאויות נגד מקורות העביר אשכנזי גם לראש הממשלה, ובו פירט מדוע לטענתו חברת מקורות היא המחולל העיקרי לעליית המחירים. לפי הטענות, שליש מהכנסות גבית דמי השימוש במים הנגבות מהציבור מועברות לקופתה של חברת מקורות.

שנית, על-פי דיווחי האוצר, חברת מקורות הרוויחה "רווח יתר" של 70 מיליון שקל בשנת 2011, לצד העובדה כי הדוחות הכספיים של מקורות לשנת 2011 מצביעים על רווח של 251 מיליון שקל.

לבסוף הדגיש אשכנזי כי עובדי מקורות נהנים ממענק מים חינם באלפי שקלים בשנה. "מקורות היא מונופול מים הנהנית מאי-תחרות במשק, ובתוך כך מפעילה את רשות המים כמסחטת כסף מהאזרחים. אנו מגדירים זאת כדיקטטורת המים של מקורות".

יאיר לפיד בחר שלא להגיב לדברים.