חשש משיבושים בהפצת הודעות לבוחר בבחירות

עובדי דואר ישראל זועמים על כך שלא ניתן להם להשתתף במכרז להפצת ההודעות ומצד שני הם מחויבים להפיץ את ההודעות עבור החברה שזכתה בו

חשש מפני שיבושים בהפצת הודעות לבוחר לקראת הבחירות הקרובות. ועדת הבחירות המרכזית פנתה למשרד התקשורת וביקשה את התערבותו בעקבות מה שנראה בעיניה כאיום מצד עובדי דואר ישראל לשבש את הפצת ההודעות לבוחר, וזאת בעקבות מחלוקת עסקית.

מסתבר שוועדת הבחירות ערכה מכרז לקראת הפצת ההודעות, מכרז שבו החליטה חברת דואר ישראל לא להתמודד משום שמחיריה של החברה מפוקחים על ידי המדינה ואין ביכולתה לתת הנחות כדי להתחרות במכרזים מעין אלה. התוצאה הייתה שמי שזכתה הייתה חברת א. ד. הפצות שנתנה את ההצעה הנמוכה ביותר.

לוועדת הבחירות התברר ש א. ד. הפצות מתכוונת להשתמש בשירותיה של דואר ישראל כדי להפיץ את ההודעות. הדבר הגיע לידיעת עובדי דואר ישראל והם הביעו כעס רב על הסיטואציה שנוצרה לפיה הם לא יכולים להתמודד, אבל מאידך חוקית הם מחויבים לספק שירות לא. ד. הפצות.

בקרב העובדים נשמעו טענות קשות כלפי ועדת המכרזים ונשמעו איומים לגרום לשיבושים בהפצה. העובדים אפילו העלו דרישה להכריז על סכסוך העבודה בגלל המצב האבסורדי שנוצר לדעתם.

בכל מקרה, בדואר ישראל מבהירים שפורמלית וכחברה שומרת חוק, אין בכוונתה לשבש את העבודה, והיא תבצע את החלוקה עבור א. ד. הפצות בהתאם למוטל עליה.

בעקבות זאת פנתה ועדת המכרזים לסמנכ"ל דואר בכיר במשרד התקשורת יגאל לוי ושיתפה אותו בחששותיה. לוי כבר פנה לדואר ישראל וביקש לקבל מידע על תוכניותיה של החברה בעניין. בדואר ישראל סירבו להגיב.