פרוטליקס עשויה לחתום על הסכם אסטרטגי נוסף כבר ב-2013

סמנכ"ל הכספים של החברה יוסי מימון אמר בהמלך כנס משקיעים כי הכוונה היא להסכם סביב אחד המוצרים של פרוטליקס שאינם המוצר למחלת גושה שכבר קיבל אישור לשיווק בארה"ב

פרוטליקס, העוסקת בהפקת תרופות בתאי צמח, עשויה לחתום על הסכם אסטרטגי נוסף כבר ב-2013, כך אמר היום סמנכ"ל הכספים של החברה יוסי מימון בכנס משקיעים בחברות ביומד שערכה חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא היום בבורסה בתל אביב.

הכוונה היא להסכם סביב אחד המוצרים של פרוטליקס שאינם המוצר למחלת גושה שכבר קיבל אישור לשיווק בארה"ב.

המוצרים האחרים של החברה - תרופה למחלת פברי, תרופה לגושה בבליעה במקום בזריקה ותרופה אנטי-דלקתית זהה בהרכב החלבון שבה לתרופה המצליחה אנברל, נמצאים בשלבים מוקדמים יחסית. תרופת הפברי החלה בניסוי קליני לאחרונה ויתר המוצרים נמצאים בשלב פרה קליני, ולכן אמירה זו היא מפתיעה. ההסכם עם חברת פייזר לשיווק התרופה לגושה, נחתם רק לאחר שהחברה השלימה בהצלחה את שלב III של הניסויים הקליניים.

עם זאת, היא תואמת את ההצהרות של החברה בעבר, כי התרופה לגושה מהווה הוכחת היתכנות לפלטפורמה הטכנולוגית של החברה, וכי ברגע שמוצר אחד שהופק בפלטפורמה יעבור בהצלחה את משוכת הרגולציה, הרישום והשיווק, יהיה קל יותר גם לחברות אחרות להמר עליו.

מימון ציין עוד כי בשוק הישראלי, בו מצויים כ-300 מתוך 6,000 חולי הגושה המטופלים בעולם, ובו פרוטליקס משווקת באופן עצמאי ולא דרך פייזר - כבר החל מו"מ עם קופות החולים לשיווק ישיר של המוצר.

בנוגע לשוק האירופאי, בו חסומה כרגע פרוטליקס מפני שיווק בגלל הגנת תרופת יתום של המתחרה Shire, אמר מימון כי אם פרוטליקס תוכל להראות עדיפות על המוצר הקיים, היא עשויה להיכנס לשוק הזה כבר ב-2015, אולם כרגע היא מוגבלת מהגעה אליו עד 2020. פרוטליקס מצאה בניסויים שערכה סימנים לכך שהמוצר שלה יעיל יותר במניעת כאבים ועיוותים בעצמות לעומת המוצרים האחרים המיועדים למחת גושה, ואם תוכל להוכיח עדיפות משמעותית בתחום זה, היא עשויה לפרוץ את החסם האירופאי.

בנוגע להסכם השיווק בברזיל הצפוי להיות בהיקף של כמה מאות מיליוני דולרים, אמר מימון כי ההסכם צפוי להיחתם "בקרוב".

בעניין המוצרים החדשים שנמצאים בפיתוח, ועשויים להיות מוקד שיתוף הפעולה, אמר מימון כי התרופה של פרוטליקס למחלת פברי כבר נמצאת בשלב I/II של הניסויים הקליניים (בטיחות ויעילות ראשונית) וכי ייתכנו כבר תוצאות לגבי יעילות התרופה כבר ב-2013. לדברי מימון, התרופות הקיימות בשוק לפברי לא נחשבות כמספקות את הצרכים של החולים, ואילו התרופה של פרוטליקס עשויה להיות טובה משמעותית, ולא רק דומה מאוד וזולה יותר מן המתחרות הקיימות.

לגבי מוצר הטיפול בנפגעי אב"ך אמר מימון כי החברה ממתינה לתשובת משרד הביטחון האמריקני לגבי המשך מימון המוצר. כמו כן דיווח מימון על הצלחה בניסויים פרה קליניים (בחזירים) במוצר לגושה הניתן בבליעה - ההערכה היא כי תאי הצמח עשויים להיות עמידים בפני נזקי מערכת העיכול ולכן לשמש כמערכת הולכה טובה למוצר.

לגבי המוצר הדומה לתרופה אנברל אמר מימון כי החברה צליחה לבטא את החלבון הזה במערכת והוא הצליח בניסוי קליני, אך כדי לקדמו משמעותית תחפש החברה שותף.