מאסרו של הירשזון קוצר בשליש: ישוחרר מהכלא בחודש הבא

שר האוצר לשעבר הורשע בגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית ונדון למאסר של 5 שנים ו-5 חודשים ■ כעת החליטה ועדת השחרורים של שב"ס לקצר את מאסרו

בדרך הביתה: ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לקצר את מאסרו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בשליש. המשמעות: כבר בחודש הבא ישוחרר הירשזון לביתו.

כזכור, הירשזון הורשע במעילה בהיקף של מיליוני דולרים מהסתדרות העובדים הלאומית ונדון למאסר של 5 שנים ו-5 חודשים. מאז הוא מבלה את זמנו בכלא חרמון, שם הפך לדמות בולטת במיוחד, השיל קילוגרמים רבים ממשקלו והתקרב אל הדת.

גורמי אכיפה שעמדו בקשר עם הירשזון בשנים שהעביר מאחורי סורג ובריח סיפרו כי גם כעת הוא מסרב להודות שהיה אחראי לעבירות החמורות שבהן הורשע. לטענתו, המעשים שביצע היו "טיפשיים ולא אתיים" - אך התעקש כי בשום פנים ואופן לא גנב. למרות זאת, קבעו הן שופטי המחוזי שהרשיעו אותו והן שופטי העליון שדחו את ערעורו כי הוא אכן היה אחראי למעילת כספים רבת-ממדים.

הירשזון יסיים את תקופת ריצוי עונשו ללא גיליון התנהגות נקי, בעקבות מספר זעום של הערות מצד גורמי מודיעין. עם זאת, הן נחשבות לזניחות באופן יחסי - שכן חוות-הדעת שניתנה על תפקודו של השר לשעבר בכלא הייתה מצוינת.

עד כה ריצה השר לשעבר 3 שנים ו-3 חודשים בכלא חרמון. תקופת מאסרו החלה בספטמבר 2009, ועל-פי המסתמן שחרורו הצפוי יהיה באמצע חודש ינואר.

"היום הוחלט על שחררו המוקדם של האסיר לאור חוות-הדעת החיובית בעניינו. המדינה הסכימה לשחרור והוועדה הסכימה איתה", מסרה עו"ד רותם טובול, פרקליטתו של הירשזון. "בהמשך ישתלב האסיר בפרויקט משותף עם הרב גרוסמן. הוא הודה לפרקליטות ושמח מאוד על שחרורו".