בזק ניסתה לגייס את השב"כ לטובתה בויכוח מסחרי

בזק מחויבת לפנות לשב"כ כאשר מדובר בהעברת מידע לגופים חיצוניים שקיימת סכנה ביטחונית מפניהם, ואולם במקרה הנ"ל מדובר במידע טכני הנוגע לתחרות בשוק התקשורת

חברת בזק ניסתה לגייס את השב"כ במסגרת ויכוח מסחרי בינה ובין מתחרותיה, כך נודע ל"גלובס". בזק מחויבת לפנות לשב"כ כאשר מדובר בהעברת מידע לגופים חיצוניים שקיימת סכנה ביטחונית מפניהם, ואולם במקרה הנ"ל מדובר במידע טכני הנוגע לתחרות בשוק התקשורת וממילא היה אמור להיות מוגש למשרד התקשורת ולחברות מקומיות. השב"כ הודיע שהוא לא יתערב בסוגיה.

נציין כי זו לא הפעם הראשונה שבזק מנסה לגייס את השב"כ לטובת ויכוחים מסחריים בינה לבין משרד התקשורת ומתחרותיה, וגם במסגרת ניידות המספרים לפני מספר שנים ניסתה לעשות זאת כדי לעכב את המהלך.

הוויכוח בין בזק לבין משרד התקשורת נסוב סביב דרישות מתחרותיה של בזק לקבל לידיהם מידע לגבי מבנה הרשת שלה, לקראת יישומו של שוק סיטונאי חדש שבו בזק תמכור שימוש ונגישות לתשתיותיה במחירים מפוקחים למתחרותיה. המתחרות ביקשו לקבל לידיהן נתונים על מיקומים של ארונות התקשורת של בזק ומידע רב נוסף לגבי מבנה הרשת בכללותה.

הסיבה לכך היא שלצורך שימוש מושכל ברשת של בזק, ועל מנת לתכנן את מהלכיהן, נדרשות המתחרות למידע פרטני, משום שבמקומות רבים לחלק מהן יש תשתיות עצמאיות שנדרשות להתממשק עם הרשת של בזק. האחרונה מעדיפה למסור מידע מוגבל בלבד וסבורה שמי שקונה ממנה שירותים, זה לא מעניינו היכן ממוקמים אלפי ארונות התקשורת שלה.

בסיכומו של ויכוח הוחלט במשרד התקשורת שבזק תעביר את המידע המלא והמפורט ולשם כך נערך לחברה שימוע. בזק מצידה מחתה על כך שהמשרד העניק לה שבוע בלבד לתגובה וכעת היא מבקשת ארכה כדי להשמיע את טענותיה מדוע אין לחייבה למסור מידע על הרשת שלה.
מבזק נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. המידע הקשור ברשת בזק מוגדר מסווג וזאת על פי חוק, והיא מחויבת לקבל אישור מגורמי הביטחון כדי להעבירו לגורמים חיצוניים".