לאחר ההתפטרות של מונטי: נשיא איטליה פיזר את הפרלמנט

כ-24 שעות לאחר ההתפטרות של ראש ממשלת איטליה הודיע הנשיא על פיזור הפרלמנט ועל הקדמת הבחירות ■ על פי ההערכות הבחירות יתקיימו בפברואר ■ מונטי יודיע מחר אם יתמודד בבחירות

נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו הודיע הערב על פיזור הפרלמנט האיטלקי וזאת לאחר הודעת ההתפטרות של ראש הממשלה מריו מונטי. המהלך של נפוליטנו הינו החותמת הסופית על הקדמת הבחירות הכלליות באיטליה שעל פי ההערכות צפויות להתקיים בחודש פברואר.

ראש הממשלה מונטי עמד אתמול בהתחייבות שנתן בתחילת החודש לנשיא המדינה לפיה הוא יתפטר מתפקידו ברגע שיצליח להעביר את התקציב של איטליה לשנה הקרובה. עדיין לא ברור אם מונטי מתכוון להתמודד מחדש בבחירות הקרובות שצפויות להתקיים בקרוב, אך הוא צפוי לקיים מחר מסיבת עיתונאים בה הוא מתכוון להודיע על המשך דרכו.

מונטי, כלכלן ובעבר חבר בנציבות האירופית, מונה לראש ממשלת איטליה בשנה שעברה והוביל ממשלת טכנוקרטים במטרה לבלום את המשבר הכלכלי במדינה. הוא העביר תוכניות צנע ורפורמות כלכליות שדרשו בכירים באיחוד האירופי, אך באותה נשימה יצר לעצמו יריבים מבית.

מונטי הודיע כבר ב-8 בדצמבר כי בכוונתו להתפטר לאחר שמפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני הסירה את תמיכתו בממשלתו. ברלוסקוני, שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות, האשים את מריו מונטי, ראש הממשלה שהחליף אותו לפני כשנה, ב"נטייה גרמנית מדי", וטוען שמרווחי התשואה של האג"ח האיטלקיות, שעלייתן איימה לגרור את איטליה לחדלות פירעון של חובותיה, היו "המצאה" שנועדה להפיל את ממשלתו.