קרן תשתיות ישראל רוכשת את חלקה של שיכון ובינוי בכביש 6

בעקבות העסקה יחזיקו קרן תש"י ושותפיה המוסדיים ב-75% ממניות דרך ארץ, זכיינית כביש 6 ■ ההיקף הכולל של העסקה עומד על כ-800 מיליון שקל

קבוצת המשקיעים המוסדיים בהובלת קרן תשתיות ישראל (תש"י) חתמה עם שיכון ובינוי על ההסכם לרכישת החזקותיה בדרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, תמורת כ-800 מיליון שקל.

מדובר בתשלום של כ-680 מיליון שקל המצטרף לכ-120 מיליון שקל שקיבלה שיכונן ובינוי לפני כשנה ובסך הכל כ-800 מיליון שקל.

עם חתימת ההסכם תגדיל תש"י את החזקותיה בדרך ארץ ל-75% לכל הפחות מהון המניות של הזכיינית המחזיקה ברישיון להפעלת הכביש עד 2029. מחיר הרכישה משקף לדרך ארץ שווי של כ-3 מיליארד שקל בדומה לשווי שלפיו שילמה קרן נוי למדינה 1.4 מיליארד שקל תמורת תעודות השתתפות המקנות אחזקה של עד 49% בהון המניות בדרך ארץ. קרן נוי והגופים המוסדיים הקשורים אליה המירו רק כמחצית תעודות ההשתתפות שרכשו למניות בדרך ארץ ומשום כך יחזיקו בזכיינית רק 25%.

שיכון ובינוי החזיקה 25.5% ממניות דרך ארץ, לאחר מימוש האופציה של המדינה. המחיר הסופי שהסכימה תש"י לשלם לה נמוך בכמעט 10% מהמחיר המקורי שעליו דובר בין הצדדים, בספטמבר 2011. גורם המעורב בעסקה אמר היום ל"גלובס" כי לאחר ההנחה תקבל שיכון ובינוי תמורת זכויותיה מחיר זהה לזה ששילמה קרן נוי למדינה בתוספת הריבית על פרק הזמן שחלף מאז בוצעה עסקת נוי.

במקביל להנחה שקיבלה התחייבה תש"י, בניהולו של ירון קסטנבאום, להמשיך ולהשתמש בשירותיה של סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי, לביצוע כל עבודות ההרחבה המתוכננות של הכביש, עד למועד פקיעת הזיכיון.

עם מכירת חלקה של דרך ארץ עובר פרויקט התשתית הלאומי באופן מוחלט מידי היזמים לידי משקיעים מוסדיים.

שיכון ובינוי היא השותפה השלישית והאחרונה בקבוצת היזמים שהקימו את הכביש היקר המדינה. באוגוסט 2010 מכרה אפריקה ישראל את חלקה בזכיינית (37.5% לפני מימוש האופציה) תמורת כ-500 מיליון שקל לשיכון ובינוי ולתש"י . חודש לפני כן מכרה השותפה הקנדית אייקון את חלקה (25% לפני מימוש האופציה) לתש"י תמורת 288 מיליון שקל.