אלייך אני מדבר, איילת שקד

עד עכשיו בנט לא אמר שאם יקבל פקודה להרוס, הוא יבצע אותה

נפתלי בנט, אני מבקש שתזוז רגע הצידה, היית כבר מספיק בקדמת הבמה. עכשיו אני רוצה לדבר אל איילת שקד, ממקימי הבית היהודי. היא דיברה היום (א') בגלי צה"ל על הדברים שאמר מנהיגה, נפתלי, בעניין הרס ישובים. ביקשתי וקיבלתי את התמליל, ואני מבקש, איילת, לצטט לך ממנו, כדי שתראי איך את נשמעת בו.

‏ ‎‎מה בדיוק אמר בנט?

‏ ‎בנט אמר אצל משעל כך: "אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר לי... אני לא מסוגל... אעדיף ללכת לכלא". מה את, איילת, אומרת על דברים אלה? "הוא (בנט) בשום צורה שהיא לא קרא לסירוב פקודה". בשום צורה שהיא?! סירוב לבצע החלטה של הרשויות המוסמכות אינו סירוב פקודה? אחר כך, איילת, חזרת על טענה זו בווריאציה שונה, שלפיה בנט אמר למחרת ש"אם כלו כל הקיצין, חייל חייב למלא את הפקודות". ומי יחליט מתי הקיצין כלו? והאם הכוונה ש"חייל חייב" אבל בנט לא?

‏ ‎‎מי עושה פה ספין?

‏ ‎"אם לכל הפוליטיקאים הצבא היה יקר, הם לא היו עושים מזה ספין פוליטי אכזרי". ובכן, ובכן, איילת, זה הרי מפלטו הוותיק של הפוליטיקאי: עושים נגדו ספין. בדרך כלל, וגם במקרה שלך, אמירה זו היא בעצמה ספין, לא?‏‎ ‎שהרי נאמר הפוסל בספינו (של האחר) בספינו שלו פוסל? ספין, איילת, מוזר שאני צריך להסביר לך, זה כאשר משמיעים טענות בצורה לא נכונה, וזה לא המקרה כאן, נכון?

‏ ‎‎חידוד הבוחר

"עצם זה שעוסקים בכל זה רק מחדד לבוחר את השאלה, שמי שרוצה מדינה פלסטינית יצביע לליכוד או לציפי". כלומר, בנט בכלל אמר את הדברים לצרכי חידוד? מסתבר שלא, לפי הדברים הבאים שאמרת: "הוא‎ ‎אמר‎ ‎את‎ ‎האמת‎ ‎שלו". אהה. זה כבר נשמע יותר טוב.

עכשיו איילת, לאחר שדי הצלחת לבלבל אותנו, את צריכה להאיר את עינינו העששות מה משלושת הנימוקים שהשמעת באותה מידה של להט הוא הנכון? הברוטאליות של התקשורת? חידוד המסרים? האמת שלו? ואולי שלושתם? ואולי אף אחד? ואולי את, איילת, ושכמותך, צריכות להבין שאף פעם זה לא משתלם לשכב על הגדר להגנתם של פוליטיקאים מבולבלים? בוודאי לא להתרחק מהאמת למענם?

‏ ‎‎בנט מקווה שיבינו

‏‎‎‏"אחיי ואחיותיי הצעירים: אסור לסרב פקודה. מקווה שתבינו (בנט)". כלומר, אחיי ואחיותיי, אני, נפתלי בנט, מפציר בכם להבין את מה שאני עצמי מסרב, או לא מסוגל, להבין. לדעתי, הפרשה הזאת בהחלט שווה שישווקו אותה כאפליקציה לתקופת בחירות.

‏ ‎‎נ.ב.

‏ ‎‎אגב, עד לכתיבת שורות אלה, לא שמעתי שבנט אמר שאם יקבל פקודה להרוס, הוא יבצע אותה. אבל בטח גם לזה תהיה לאיילת ולשכמותיה תשובה הולמת. שהליכוד אשם, למשל. ‏‎‎‏