דוד פתאל על דחיית הסכם שמיים פתוחים: "חלמאות"

פתאל: "אנחנו לא נראים אמינים בעיני האיחוד האירופי ובעיני חברות התעופה הזרות"

"חלמאות; מהלך חסר אחריות שפוגע בענף התיירות ובכלכלת המדינה", כך אמר ל"גלובס" המלונאי דוד פתאל על דחיית החתימה על הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי.

פתאל, שנכח בוועידת המלונאים השנתית שהתקיימה הבוקר בת"א מעריך, כי אי חתימה על ההסכם, שהיה אמור להיחתם לפני מספר ימים, צפוי לגרום לפגיעה של עד כ-2% מהכנסות רשת פתאל במהלך השנה הקרובה. "מדובר בנזק עצום של כ-30-40 מיליון שקל", לדבריו, לא מדובר רק בנזק כספי אלא גם בנזק תדמיתי: "אנחנו לא נראים אמינים בעיני האיחוד האירופי ובעיני חברות התעופה הזרות".

כזכור ההחלטה שלא לחתום לפי שעה על ההסכם התקבלה באחרונה על ידי רוה"מ בינימין נתניהו שהורה לשר התחבורה ישראל כץ לדחות את החתימה באמתלה שלא ראוי לבצע מהלך חשוב כזה בתקופת בחירות.

מוני בר נציג חברת התעופה גרמנית אייר ברלין בישראל תקף אף הוא את ההחלטה שלא לחתום כרגע על ההסכם. "נראה לי שביבי דחה את החתימה כדי לעבור את הבחירות בשלום כלומר, בלי שביתות והפגנות". לדבריו, הדבר פגע בפעילות אייר ברלין בישראל משום שרצונה להגביר את תדירויות הטיסה. "אייר ברלין רוצה להוסיף 6 טיסות בנוסף ל-12 הקיימות לגרמניה אך זה לא מתאפשר בגלל המצב שנוצר.

שר התיירות היוצא סטף מיסז'ניקוב השיב לשאלת גלובס מדוע לדעתו נדחתה על ההסכם שמים פתוחים אמר: "אני לא רגולטור של השמיים הפתוחים. מצד שני חייבים לדאוג שהתעופה הישראלית לא תיפגע".