הקרקס של האיימקס: אטרקציה חדשה באילת - מופע קרקס עוצר נשימה

האיימקס באילת משנה פניו: הושק The Max Entertainment Palace, הכולל מופע קרקס דינמי ומרהיב המשלב אלמנטים מפתיעים

לפני כעשור, אז פתחו בנט קפלן ויורם גלובוס את האיימקס באילת והביאו את בשורת ה-D3, נראה קולנוע בתלת-ממד כדבר מהפכני. מאז הז'אנר חדר לכל פינה ולכל סרט ילדים, והאיימקס נותר מדשדש מאחור. מכיוון שאילת היא יעד חופשות פופולרי, ולא רק בחורף, והנופשים נוטים מטבעם לבזבז ביד נדיבה על כל מיני אטרקציות, היה ברור שצריך לעשות מעשה.

התשובה נמצאה באטרקציה חדשה-ישנה, הקרקס. לא זה הקלאסי, אלא השלב הבא באבולוציה - בלי חיות ועם המון אנרגיה אנושית. וכך הושק The Max Entertainment Palace.

במיזם החדש הושקעו 9 מיליון שקלים, סכום לא מבוטל שמבטא שאיפה כמוסה - להמשיך ולמצב את עצמו כמרכז בילוי אטרקטיבי באילת. על חוויית הקולנוע התלת-ממדי לא ויתרו, ולסרטי האיימקס נוספו גם סרטים הוליוודיים, אבל גם שני אלמנטים מרכזיים. במתחם מוצגת תערוכת מולטימדיה מיוחדת ומדליקה למדי בשם Frame Fantasy (שהחליפה את מוזיאון השעווה). אלה הם למעשה קירות מעוצבים המדמים סיטואציות פנטזיונריות, שמהוות רקע לצילומי תמונות למזכרת: מעין כדור פורח, "קיר הקסם" ועוד.

המסה הקריטית הושקעה ב-EVO, קרקס אנושי של 28 אקרובטים מהעולם, שחברו למופע מרתק עד עוצר נשימה. קפלן טוען שהקדמה שינתה את הקרקס, ושזהו ניסיון לחבר את קרקס העבר עם קרקס העתיד. וכך חבר לאנדרי טומסקי, בימאי סירק דה סוליי שעוסק בהפקה, בבימוי ובכוריאוגרפיה של קרקסים בעולם.

המופע החדש מורכב מחבורות אקרובטים שהגיעו מקניה, ממולדביה, ממונגוליה ועוד. לדברי בנט, אין שפה משותפת שתגשר בין הלאומים, ובכל זאת יש שיתוף פעולה מדהים. שפת הגוף כנראה. המונגוליות גמישות בטירוף, הקנייתים קצביים להפליא, המולדבים אקרובטים בנשמה, הרוסייה שולטת בכל שריר. חלקם אנשי קרקס ותיקים, אחרים בוגרי בתי ספר ידועים לקרקס, ויש גם מתעמלים אולימפיים בעברם שעשו הסבה.

התוצאה - מצוינת. המופע דינמי ומרהיב ומשלב אלמנטים מפתיעים. החיבור לאולם האיימקס מוצלח, מפני שיש לו במה גדולה, גובה רב (והאמינו לי, נעשה בו שימוש אינטנסיבי), מסך שמסייע להקרנת גרפיקה ואנימציות רקע, וכמובן מערכת תאורה וסאונד מצוינת.

הדבר היחיד שהפריע לי הוא שכל השמות במקום הם באנגלית. נכון שתיירות זה חשוב, ושמופע כזה צריך ממד בינלאומי, אבל ראוי שיינתנו גם שמות בעברית. בכל זאת אנחנו בארץ הקודש.

המופע מתקיים בימים א'-ה' בשעה 20:00, בשישי ב-15:00.

מחיר: 95-129 שקלים; כרטיס משולב - תקף לשלושה ימים: 149 שקלים; טל' 08-6361000