אנליסט: ברוך הבא 2013 - להתראות אג"ח, שלום מניות

ג'ים פולסון, אסטרטג ראשי בחברת Wells Capital Management, טוען כי בשנת 2013 חוסר הוודאות ייקטן ולכן הכסף הגדול "יברח" מהאג"ח ויעבור למניות

בעוד כלכלת ארה"ב צועדת על קצה הצוק הפיסקלי, המשקיעים מגלים חוסר סבלנות וגורמים לתנודתיות רבה בשווקים. אולם, מתרבים האנליסטים הטוענים כי בשנת 2013 חוסר הוודאות יקטן בהרבה ולכן הכסף הגדול יברח בהמוניו מהאג"ח הממשלתיות וישוב לשוקי המניות.

אותם מומחים מציינים כי עדות לכך שהמשקיעים מוכנים להזרים יותר כסף לשווקים, היא העובדה שחרף התנודתיות הרבה והחשש מהמצוק הפיסקלי, קיימים שחקנים רבים שאינם חוששים ומעבירים הון מהאג"ח לשוק המניות ולכן המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים סביב רמות השיא השנתיות.

האם אותם משקיעים יותר מדי "שוריים" על השוק? ימים יגידו. אך העובדות מדברות בעד עצמן. "מה שעשינו במשך 4 שנים זה רק לטפס על קיר של פחדים", אומר ג'ים פולסון, אסטרטג ראשי בחברת Wells Capital Management, שמאמין כי המגמה תתהפך בעתיד והכסף הגדול יתחיל לזרום לשוקי המניות. "בשנה הבאה הביטחון יעלה והאמון יחזור לשווקים", הוא הוסיף.

עדות נוספת לתזוזת המשקיעים ניתן למצוא גם בקרנות הנאמנות המנייתיות שגדלו עד כה בכ-8 מיליארד דולר, לעומת הקרנות האג"חיות שגדלו רק במיליארד דולר. זוהי למעשה היפוך מגמה מתחילת השנה, אז כ-250 מיליארד דולר זרמו לאג"ח ויותר מ-130 מיליארד דולר זרמו החוצה משוק המניות.

פולסון מאמין כי המגמה הזו תמשיך בהתבסס על שני גורמים מרכזיים. האחד, התשואות של האג"ח יהפכו לשליליות והשני הוא אמון המשקיעים שיגדל לאחר שה-S&P 500 יחצה את הרמה ההיסטורית שלו ב-1,565 נקודות. "זה יסיים את הדיון על עשור אבוד", הוא טוען.

הסנטימנט השורי ניכר היטב גם בסקרים. סקר איגוד המשקיעים האמריקאיים העצמאיים (AAII) הגיע לשיא של 10 חודשים כאשר יותר מ-46% מהנשאלים הביעו עמדות שוריות.