ארה"ב: ירידה בתביעות לדמי אבטלה ובמדד אמון הצרכנים

בשבוע שחלף נרשמה ירידה נוספת של 12 אלף במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לרמה של 350 אלף ■ מדד אמון הצרכנים רשם ירידה חדה מהצפוי ל-65.1 נקודות

פרסום נתוני המאקרו בארצות הברית התחדש היום לאחר חופשת חג המולד עם פרסום מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שהמשיכו לרדת והשבוע הם ירדו ב-12 אלף .בהמשך היום התפרסמו נתון מכירות הבתים החדשים לחודש נובמבר ומדד אמון הצרכנים של חודש דצמבר.

כאמור נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-22 בדצמבר פורסם היום והצביע על ירידה של 12 אלף במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לרמה של 350 אלף לעומת 362 אלף תביעות חדשות שנרשמו בשבוע שקדם לו כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה של 14 אלף תביעות לרמה של 375 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה.

בשעה 17:00 שעון ישראל התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש נובמבר שהצביעו על מכירת 377 אלף בתים חדשים, קצת פחות מהתחזיות של האנליסטים שצפו עלייה לרמה של 379 אלף בתים חדשים מרמה קודמת של 361 אלף בתים חדשים. בנוסף, התפרסם מדד אמון הצרכנים של חודש דצמבר שרשם ירידה חדה מהצפי לרמה של 65.1 לעומת הצפי של האנליסטים לירידה לרמה של 70 נקודות מרמה קודמת של 73.7 נקודות בחודש נובמבר.

מהנתונים של מדד אמון הצרכנים עולה כי הסיבה לירידה החדה יחסית במדד נובע מהחששות בקרב הצרכנים בארצות הברית מהצוק הפיסקלי ומההשלכות שיהיו לכך על הכלכלה האמריקאית ועל כיסם הפרטי.