אלשיך: חשש מניגוד עניינים לדורית סלינגר בהסדר אי.די.בי

השווי הנוכחי של אי.די.בי עומד על 492 מיליון שקל בלבד ■ הפעם האחרונה שבה נסחר הקונצרן בשליטת נוחי דנקנר בשווי כזה הייתה בשנות ה-90

המומנטום השלילי במניית אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, נמשך גם היום (ה'). זאת על רקע הפגישה הראשונה בין נציגות מחזיקי האג"ח להנהלת החברה, שנערכה אמש (ד') במסגרת מגעים מקדימים לגיבוש הסדר חוב.

היום צנחה מניית אי.די.בי ב-11.1%, ובכך השלימה ירידה של 21.4% השבוע. השווי הנוכחי של אי.די.בי אחזקות עומד על 492 מיליון שקל בלבד. הפעם האחרונה שבה נסחר קונצרן אי.די.בי בשווי כזה הייתה בשנות ה-90, בעת שנשלט על-ידי משפחת רקנאטי.

באיגרות החוב של החברה, בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, נרשמו ירידות שערים מתונות יותר, והן נסחרות כעת בתשואה של 78%-800%.

לדברי פעילים בשוק, ייתכן כי בקרב המשקיעים נפל האסימון, והם הבינו כי במסגרת הסדר חוב עתידי יומר חלק מחוב החברה למניות, והדבר יביא לדילול של בעלי המניות הקיימים.

"חשש לניגוד עניינים"

לאור התנגדות שהעלו גופים מסוימים, ובהם התנועה לאיכות השלטון, למינויה של דורית סלינגר לתפקיד המומחה מטעם בית המשפט שילווה את הסדר החוב, ביקשה היום השופטת ורדה אלשיך מסלינגר שתבהיר לבית המשפט עד יום ראשון את טיב קשריה עם דנקנר ועם כל החברות הקשורות לקבוצת אי.די.בי.

"המקרה הנוכחי מעלה חשש לכאורה כי נוכח כהונתה של המומחית המוצעת בתפקיד דירקטורית בחברה, הנמצאת בשליטת שותפו של בעל השליטה בחברת אי.די.בי, כמו גם קשרי ייעוץ אפשריים שנרקמו לכאורה בין הצדדים בעבר, עשוי להקים חשש לניגוד עניינים, ולו ברמה של מראית פני הצדק", כתבה אלשייך.

סלינגר משמשת כדירקטורית בחברת הביומד פרוקוגניה שבשליטת צחי סולטן, שהוא שותף של אי.די.בי בעסקי חיפושי הנפט והחיתום שלה. בעבר שימשה כיו"ר חברת מעלות, אשר דירגה במשך שנים ארוכות את החוב של אי.די.בי.