קמן בכינוס נכסים ואלרואי מציע 80% "תספורת"

מומחה מטעם ביהמ"ש: "הסדר החוב המוצע הוא החלופה הטובה ביותר מבחינת מחזיקי האג"ח" ■ כמה חברות הביעו התעניינות ברכישת חברת אביגדור

מחזיקי האג"ח של קמן אחזקות , שלהם חייבת החברה 75 מיליון שקל, התכנסו היום בצהריים לדון ולהצביע בהצעת ההסדר שהגיש להם רוני אלרואי, בעל השליטה בחברה. על פי ההצעה, ירכוש אלרואי ממחזיקי האג"ח את מלוא חובם בתמורה ל-15 מיליון שקל ("תספורת" של 80%), אשר ישולמו להם בשני תשלומים שווים: הראשון בעת אישור ההצעה, והשני עד שנה ממועד התשלום הראשון. עקב מינוי כונסי נכסים לחברה בשבוע שעבר, לא מתקיים מסחר בניה"ע שלה.

במסגרת ההסדר, תחדל קמן להיות תאגיד מדווח, ותהפוך לחברה פרטית שאינה כפופה לחובות הגילוי על פי חוק רשות ני"ע. לאישור ההסדר נדרש רוב של 75% לפחות ממחזיקי האג"ח, אך גם במקרה כזה עדיין יהיו כמה תנאים מתלים לביצועו, ובהם אישור רשות אישור המסים ואישור בית המשפט.

במסגרת "חוק התספורות" מונו רואי החשבון יואב כפיר ועופר כהן כמומחים מטעם בית המשפט לבחינת ההסדר בקמן. מהדוח שפרסמו השניים אמש עולה, כי בשקלול הנסיבות של מצב החברה והחלופות האפשריות, "הסדר החוב המוצע הוא החלופה הטובה ביותר מבחינת מחזיקי האג"ח, בנסיבות הקיימות". עם זאת, הם מציינים כי פרק הזמן הקצר שעמד לרשותם לבחינת ההסדר, שבוע וחצי, מנע בדיקה מעמיקה יותר של הנתונים. הבדיקה בוצעה בחופזה, שכן הצעת ההסדר המעודכנת פורסמה לפני שבועיים, והיא בתוקף עד יום ראשון הקרוב.

לקמן יש גירעון בהון העצמי בהיקף של 339 מיליון שקל. נוסף על החוב למחזיקי האג"ח, יש לה חובות לבנקים (להם יש בטוחות) בהיקף של כ-204 מיליון שקל.

שווי של 40 מיליון שקל בפירוק

רואי החשבון מציינים כי אם מחזיקי האג"ח יחליטו לפרק את החברה, הרי ששווי נכסיה בפירוק יעמוד על 40 מיליון שקל בלבד - חוסר של כ-240 מיליון שקל.

"בחינת נתונים אלה מעמידה בספק את יכולת פירעון מלוא חובות החברה לנושים מובטחים, על אחת כמה וכמה במקרה של חוב שאינו מובטח. נראה כי יכולת הפירעון קלושה במצב הדברים הנוכחי", כתבו השניים.

ההסדר כולל גם פטור מתביעות נגד נושאי המשרה בחברה. רואי החשבון מציינים כי פרק הזמן הקצר שעמד לרשותם לא אפשר להם לבדוק לעומק אם מצב נכסי החברה הוצג נכונה בתשקיף ההנפקה ביולי 2010. בתאריך זה גייסה קמן 55 מיליון שקל, וכמה חודשים לאחר מכן ביצעה הפחתות משמעותיות בנכסיה, שבגינן עברה מהון עצמי של 120 מיליון שקל לגירעון בהון של 20 מיליון שקל, תוך שהיא לא עומדת בהתניות הפיננסיות של הבנקים.

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי כמה חברות הביעו התעניינות ברכישת חברת אביגדור, אחת מחברות המתכת של הקבוצה שמייצרת מבלטים ומוצרי עיבוד שבבי. קמן רכשה 85% מחברה זו ב-2006 תמורת 32 מיליון שקל, ובהמשך התגלע סכסוך בינה ובין מנכ"ל החברה, ירון אביגדור. בין המתעניינים ניתן לציין את כור מתכת, פקר פלדה, וקבוצה מטעם העובדים. ככל הידוע, משפחת אביגדור, שממנה רכש אלרואי את החברה, לא הגישה הצעה לרכישה בחזרה של החברה.

עו"ד רונן מטרי, נאמן חברת אביגדור, סירה לאשר את הפרטים, אך ציין כי החברה ממשיכה בפעילותה וכי ישנם גורמים שהביעו עניין ברכישתה.

המספרים של קמן
 המספרים של קמן