כלל פיננסים מוכר החזקותיו בחברת הנגזרים בכ-5 מ' ש'

הרוכשת היא בעלת השליטה בחברה, רויאל פלאש, המחזיקה כיום 46% ממנה ■ ההסכם צפוי לכלול גם את הפסקת השימוש בשם "כלל"

כלל פיננסים ממשיך להתפרק מנכסיו. הבוקר הודיע בית ההשקעות, המנוהל על ידי יורם נווה, על קיום משא ומתן למכירת החזקותיו בכלל פיננסים נגזרים. כלל פיננסים, המחזיק בכ-44% מהחברה, צפוי למכור את חברת הנגזרים לבעלת השליטה בה, רויאל פלאש. זו מחזיקה ב-46% מחברת הנגזרים, והיא נמצאת בבעלות שלושת מייסדיה: ניר הורה (50%), דורון סלוצקי (30%) ודן בן יאיר (20%).

מחיר העסקה צפוי לעמוד על כ-5 מיליון שקל, בהתאם לחלקה של כלל פיננסים בהון העצמי של כלל נגזרים. בבית ההשקעות מעריכים כי בדוחותיו הכספיים לשנת 2012 יירשם הפסד בגובה מחיר העסקה, אולם הדבר לא ישפיע מהותית על תוצאותיו.

לאחר השלמת המו"מ צפויים הצדדים להתקשר בהסכם, שיקבע בין היתר את תנאי פירעון ההלוואה שהעמיד כלל פיננסים לחברת הנגזרים. מדובר בהלוואה בסך 20 מיליון שקל, שניתנה בסוף מארס 2011. ככל הנראה, מחציתה תיפרע במועד השלמת העסקה, והיתרה במהלך שנת 2013.

ההסכם צפוי לכלול גם את הפסקת השימוש בשם "כלל" ומתן שיפוי הדדי לצדדים בתנאים מסוימים. בנוסף, הוחלט כי כלל פיננסים נגזרים תמשיך להעניק שירותי עשיית שוק לבית ההשקעות, כך שמעתה יזכה כלל פיננסים לכ-44% מרווחי פעילות עשיית השוק של החברה.

כלל פיננסים נגזרים מתמחה בעיקר במסחר באופציות ובנגזרים, ומאז הקמתה ב-2003 עיקר עיסוקה הוא ניהול קרנות גידור וניהול חלק מכספי הנוסטרו של כלל פיננסים. בנוסף, היא תפעלה את מבט תעודות סל, שנמכרה למיטב לפני כשנה וחצי.

"מהלך טבעי"

לאורך שנות פעילותה נחשבה כלל פיננסים נגזרים לאחת החברות הרווחיות בקרב הברוקרים המקומיים. את שנת 2010 למשל היא סיימה ברווח כולל של 21 מיליון שקל, וחילקה דיבידנד בסך 14.5 מיליון שקל. זאת, בהמשך לרווח של 30 מיליון שקל בשנים 2008-2009 ודיבידנד של 27 מיליון שקל. עם זאת, מאז מכירת מבט חלה שחיקה ברווחיות החברה, ובתשעת החודשים הראשונים של 2012 נרשם לה הפסד מגזרי של 1.1 מיליון שקל.

יורם נווה התייחס היום למכירה, ותוך שהוא מגדיר אותה כ"מהלך טבעי" אמר כי "לאחר מכירת תעודות הסל, הסינרגיה בין הצדדים פחתה, ועל כן הוחלט להיפרד". נווה הוסיף כי בעקבות ההיפרדות צפוי כלל פיננסים ליהנות מתזרים מזומנים של כ-25 מיליון שקל, "שהינו חיוני לחברה בתקופה זו".

המגעים למכירת ההחזקות בחברת הנגזרים מחזקת את ההערכות בשוק ההון, לפיהן איזי כהן, מנכ"ל החברה האם כלל ביטוח, מעוניין למכור בהדרגתיות את נכסי כלל פיננסים. זאת, במסגרת ניסיון להשביח במהירות את כלל ביטוח ולמקסם את מכירתה, לטובת בעלת השליטה - אי.די.בי. לפני פחות משבוע, נזכיר, הודיע כלל פיננסים על מכירת השליטה בזרוע ניהול ההשקעות שלו בארה"ב, טיטניום, ולפני כשבועיים חשף "גלובס" כי גם חבר הבורסה של בית ההשקעות נמצא על המדף.