רשות שדות התעופה: לא צפויים שיבושים ביום ראשון

(עדכון) - רשות שדות התעופה על הודעת הועד: נושא זה כלל לא הועלה ע"י הועד בפגישה שנערכה השבוע ■ לטענת הועד: "הנהלת רש"ת מפרה את ההסכמים. היא מחוייבת לדאוג לזכויות של עובדי הקבלן ולא עושה זאת"

בשיחה שהתקיימה היום (ו') בין הנהלת רשות שדות התעופה לבין ועד העובדים סוכם כי לא צפויים שיבושים ביום ראשון. מברור עולה כי הודעת הוועד התייחסה לקשיים הכלכליים של חברה המעסיקה עובדי קבלן בנמל התעופה בן גוריון. ביום ראשון תנקוט רש"ת את הצעדים הנדרשים מול החברה כדי להבטיח את תשלום שכרם של העובדים.

מוקדם יותר היום הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה להנהלת הרשות כי אם לא יוסדרו באופן מיידי שכרם ותנאי עבודתם של עובדי הקבלן ברשות לא יהיה מנוס מהחלת שיבושים בשדה התעופה החל מיום א' הקרוב.

ברשות שדות התעופה מועסקים מאות עובדי קבלן, בעיקר בענפי השמירה והניקיון. על פי ההסכמים עם ועד העובדים וההסתדרות חייבת הנהלת הרשות לאכוף ולשמור על זכויות העובדים מול חברות הקבלן שעימה בהסכמים. אולם לטענת הועד, העובדים אינם מקבלים את שכרם וזכויותיהם הסוציאליות.

וועד עובדי רש"ת פנה מספר פעמים להנהלת הרשות כדי שזו תאכוף על קבלני כוח האדם מתן זכויות לעובדים, אולם ללא הואיל.

מוועד העובדים נמסר: "הנהלת רש"ת מפרה את ההסכמים. היא מחוייבת לדאוג לזכויות של עובדי הקבלן ולא עושה זאת. אם עד יום א' הקרוב נושא זה לא יוסדר, לא תהיה לנו ברירה אלא לנקוט בשיבושים בשדה".

ברשות שדות התעופה, הביעו תמיהה על הודעת הועד, שהוגדרה כמנותקת מהמציאות. בנוסף, ציינו כי בפגישת עבודה שוטפת שהתקיימה השבוע נדונו נושאים שוטפים. נושא זה לא הועלה על ידי הועד וממלא לא נדון.