בליגה הצרפתית חוגגים: ביטול "מס העשירים" יביא כוכבים לליגה

קבוצות הכדורגל בצרפת עסקו בסוף השבוע החלטת בית המשפט העליון לבטל מס בגובה 75% על בעלי הכנסה של מעל מיליון אירו בשנה

ראשי הליגה הצרפתית בכדורגל קיבלו בשביעות רצון גדולה את ההחלטה של בית המשפט העליון במדינה לבטל את "מס העשירים", שביקש להטיל נשיא צרפת פרנסואה הולנד. ראשי הליגה, שחששו מבריחת שחקנים מובילים ומאי יכולת של מועדונים לעמוד בתקנות המס החדשות, טוענים כי ההחלטה של בית המשפט תסייע כעת לשמור על השחקנים המובילים בליגה ותגדיל את האטרקטיביות של הליגה הצרפתית מול הליגות המתחרות ביבשת.

כזכור, בסוף השבוע קבע בית המשפט העליון כי תוכניתו של הולנד להטיל מס החל מ-1 בינואר 2013 בגובה של 75% על בעלי הכנסה של מעל מיליון אירו - אינה חוקית.

"זה ניצחון גדול לכולם", נכתב בהודעה הרשמית שהוציא נשיא מינהלת הליגה הצרפתית, פדרדיק תייריז. "כבר מההתחלה השמענו קולות אזעקה, בהתייחסנו לסכנה של העלאת שיעור המס - סכנה לכדורגל הצרפתי, שהיתה יכולה להביא אסון למועדונים". גם ארגון שחקני הכדורגל בצרפת, הודה כי ההחלטה מנעה קריסה של מועדונים: "מלבד פריז סן-ז'רמן, אף מועדון לא היה יכול לעמוד בתשלום מס כזה".

בצרפת יש כיום כ-120-130 שחקנים בליגה הבכירה שמרוויחים שכר שנתי של מעל מיליון אירו. באופן טבעי, אנחת הרווחה הגדולה ביותר נשמעת מכיוונם של שלושת המועדונים הגדולים - פ.ס.ז', ליון ומארסיי.

בצרפת מנסים כעת לבחון את ההשפעה של החלטת בית המשפט העליון על שתיים מהעסקאות הפוטנציאליות המדוברות ביותר בכדורגל העולמי: האפשרות כי פ.ס.ז' תביא מריאל מדריד את שני הכוכבים הפורטוגלים הגדולים שלה - המאמן ז'וזה מוריניו, וכריסטיאנו רונאלדו.