יעל גרמן נגד משפחת פדרמן: "נפעל משפטית נגד המשפחה"

עיריית הרצליה שיגרה לאחרונה מכתב למשפחת פדרמן, בו היא דורשת ממנה לפנות את הווילה בחוף הים בתוך 60 יום

פרשת הווילה של משפחת פדרמן בהרצליה פיתוח מעלה הילוך: עיריית הרצליה שיגרה לאחרונה מכתב למשפחה, בו היא דורשת ממנה לפנות את הווילה בחוף הים בתוך 60 יום. זאת לאחר שהעירייה גילתה כי שימוש המגורים הנעשה בווילה אינו תואם את ייעוד הקרקע, המוגדר כייעוד מלונאי, ואת היתר הבנייה שניתן להקמתה.

"עד לאחרונה כלל לא ידעתי שהשימוש בווילה כבית מגורים אינו תואם את ייעוד הקרקע" מסרה היום (ג') ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, ל"גלובס". "ידעת שקיים היתר בנייה, אך לא ידעתי שהשימוש בפועל אינו תואם את ייעוד הקרקע. לכן נתתי הוראה לפעול על-פי דין כנגד שימוש המגורים בקרקע, ואנו מנהלים הליכים משפטיים כנגד המשפחה".

גרמן הוסיפה כי "משפחת פדרמן היא משפחה נהדרת ונפלאה, אך אם היא פעלה בניגוד לדין, עליה להשיב את הקרקע".

משפחת פדרמן, ובראשה איש העסקים ומבעלי רשת מלונות דן, מיקי פדרמן, מתגוררת בווילה מזה 30 שנה. הווילה ממוקמת על שטח בן 1.8 דונם, שייעודה כאמור מלונאי, ובסמוך למלון דן אכדיה שבבעלות המשפחה.

בנוסף, במכתב ששוגר לתנועה לאיכות השלטון לאחר שדרשה הבהרות מהעירייה לגבי יחסיה עם המשפחה, אשר הגיע לידי "גלובס", כתב מהנדס העירייה, מייק סקה, כי "הבדיקה שנערכה על-ידנו העלתה כי השימוש למגורים שנעשה במבנה הוא שימוש שאינו תואם את הוראות התוכנית החלה ואף לא את היתר הבנייה".

עוד ציין סקה כי "עוד נמצא כי במבנה נבנתה קומת מרתף אשר לא נמצא לגביה היתר בנייה. לאור זאת הוציאה העירייה דרישה על-ידי להפסקת השימוש למגורים וכן להפסקת כל שימוש בקומת המרתף".